Mikael Damberg besöker Umeå 4:e maj

Mikael Damberg besöker Umeå 4:e maj SSUs ordförande Mikael Damberg besöker Umeå torsdagen den 4:e maj. Besöket är en del av SSUs nationella feminismkampanj. Under två veckor åker SSUs förbundsledning på turné i norra Sverige. Program Umeå 09.00-10.45 Besök på Mimerskolan. Mikael Damberg presenterar SSUs feminismkampanj för eleverna. Visning av SSUs feministiska fotoutställning. 12.00 Pressträff på Dragonskolan. Mikael Damberg presenterar enkätundersökning gjord bland eleverna om bland annat utseendefixering, bantning och rädsla för att vara ute ensam på kvällarna. Visning av SSUs feministiska fotoutställning. Mikael Damberg träffar elever i Klassrummen och håller aulapressentation. Tjejers rätt till trygghet, namninsamling mot könsstympning och andra jämställdhetsfrågor uppmärksammas i SSUs feminismkampanj. Kampanjen riktas mot landets gymnasieelever och målet är att värva minst 2000 nya medlemmar. Spännande kampanjmetoder utlovas. För kontakt med SSU ring pressekreterare Jonas Hellberg, 070-592 60 38. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/03/20000503BIT01180/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/03/20000503BIT01180/bit0002.pdf