Mikael Damberg och SSUs feminismturné besöker Göteborg den 18:e oktober

Mikael Damberg och SSUs feminismturné besöker Göteborg den 18:e oktober SSUs feminismturné och förbundsordförande Mikael Damberg besöker Göteborg onsdagen den 18:e oktober. Besöket är en del av SSUs landsomfattande feminismkampanj. Målet, att få minst 25 000 killar och tjejer att ta ställning för feminism och bära SSUs feministknapp, har nåtts. Ytterligare 25 000 knappar är upptryckta. SSU ska under kampanjens veckor åtminstone värva 2000 nya medlemmar. Program: 08:00-10:00 Mikael Damberg besöker Burgårdens utbildningscentrum i Göteborg för att presentera SSUs kampanj i klassrummen. Media välkomnas in klassrummen. 11:00-11:30 Mikael Damberg träffar elever i korridoren vid SSUs utställning, Burgårdens Utbildningscentrum. 11:30-13:00 Mikael Damberg fortsätter att tala feminism i klassrummen i Burgårdens utbildningscentrum. Media välkomnas in i klassrummen. 12.15-13:00 Mikael Damberg besöker Hvitfeldska gymnasium i Göteborg för att presentera SSUs kampanj i klassrummen. Media välkomnas in klassrummen. 13:00 Pressträff i huvudentrén på Hvitfeldska gymnasium Mikael Damberg berättar om resultatet från dagen i Göteborg, om kampanjen och en ny rapport om MUF:s syn på jämställdhetspolitiken. För kontakt med SSU ring pressekreterare Jonas Hellberg, 070-592 60 38. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/17/20001017BIT00880/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/17/20001017BIT00880/bit0002.pdf