Mikael Damberg och SSUs feminismturné besöker Helsingborg den 19:e och 20:e oktober SSUs feminismturné och förbundsordförande Mikael Damberg besöker Helsingborg torsdagen och fredagen den 19-20:e oktober. Besöket är en del av SSUs landsomfattande feminismkampanj. Helsingborg är sista stoppet för turnén. Målet, att få minst 25 000 killar och tjejer att ta ställning för feminism och bära SSUs feministknapp, har nåtts. Ytterligare 25 000 knappar är upptryckta. Program: Torsdag 17:00-18:00 Micke Damberg besöker närradiostation och sänder närradio, Södergatan 76. 18:30-20:00 Mikael Damberg besöker Hedens fritidsgård för att tala med ungdomar om feminism och jämställdhet, Planeringsvägen 139. Fredag 09:30-12:00 Mikael Damberg besöker Rönnowska skolan i Helsingborg (Bredgatan 22) för att presentera SSUs kampanj i klassrummen och i korridorerna. Media välkomnas in klassrummen. 13:00 Pressträff i huvudentrén på Rönnowska skolan. Mikael Damberg berättar om innehållet i kampanjen samt om resultatet från dagen i Helsingborg och övriga kampanjveckor. För kontakt med SSU ring pressekreterare Jonas Hellberg, 070-592 60 38. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/19/20001019BIT00410/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/19/20001019BIT00410/bit0002.pdf