Mikael Damberg och SSUs feministkampanj besöker Uppsala 13:e och 14:e oktober

Mikael Damberg och SSUs feministkampanj besöker Uppsala 13:e och 14:e SSUs feminismturné och förbundsordförande Mikael Damberg med lokala SSU:are besöker Uppsala torsdagen och fredagen 12:e och den 13:e oktober. Besöket är en del av SSUs landsomfattande feminismkampanj. Målet är att få minst 25 000 killar och tjejer att ta ställning för feminism och bära SSUs feministknapp. SSU ska under kampanjens veckor åtminstone värva 2000 nya medlemmar. Program: Torsdag 17.00 Mikael Damberg besöker Nanaskolan, Kungsgatan 22-26, för att se på självförsvarsträning för tjejer. 19.15 Mikael Damberg besöker Imanskolan, muslimsk friskola Björkgatan 23, för att tala med skolledningen. Fredag 09.30-12.00 Mikael Damberg besöker Bolandskolan, Björkgatan 26 c, för att presentera SSUs kampanj i korridorerna och i klassrummen. 13.00-14.00 Pressträff om kampanjen på Bolandskolan. Mikael Damberg berättar om resultatet från dagen i Uppsala, om kampanjen och en ny rapport om MUF:s syn på jämställdhetspolitiken. För kontakt med SSU ring pressekreterare Jonas Hellberg, 070-592 60 38. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/12/20001012BIT00860/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/12/20001012BIT00860/bit0002.pdf