Mikael Damberg och SSUs feministkampanj besöker Västerås 12:e oktober

Mikael Damberg och SSUs feministkampanj besöker Västerås 12:e oktober SSUs feminismturné och förbundsordförande Mikael Damberg med lokala SSU:are besöker Västerås torsdagen den 12:e oktober. Besöket är en del av SSUs landsomfattande feminismkampanj. Målet är att få minst 25 000 killar och tjejer att ta ställning för feminism och bära SSUs feministknapp. SSU ska under kampanjens veckor åtminstone värva 2000 nya medlemmar. Program: 09.40-12.00 Mikael Damberg besöker Carlforska gymnasiet (Sångargatan 1). SSU presenterar kampanjen ute i korridorerna samt i klassrummen. 09.30-12.00 SSU-kampanjen besöker också S:t Iliansskolan (Pettersbergsgatan 39). 13.00-14.00 Pressträff om kampanjen på Carlforska gymnasiet. Mikael Damberg berättar om resultatet från dagen i Västerås, om kampanjen och en ny rapport om MUF:s syn på jämställdhetspolitiken. För kontakt med SSU ring pressekreterare Jonas Hellberg, 070-592 60 38. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/11/20001011BIT00580/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/11/20001011BIT00580/bit0002.pdf