Påminnelse! - Pressträff om SSUs feminismkampanj i dag klockan 13.00

Påminnelse! Pressträff om SSUs feminismkampanj i dag klockan 13.00 I dag presenterar SSU sin landsomfattande feminismkampanj med bland annat LO:s ordförande Wanja Lundby-Wedin som affischnamn. Under pressträffen kommer SSU:s ordförande Mikael Damberg berätta om: Hur SSU ska få minst 25 000 ungdomar att ta ställning för feminism och sätta på sig SSUs särskilt framtagna feministknapp. Hur kampanjen ska värva åtminstone 2000 nya medlemmar. En ny rapport om Moderata ungdomsförbundets jämställdhetspolitik "Feminism en fråga som skiljer vänster från höger". På kvällen med start 20.00 bjuder SSU 600 Stockholmsungdomar till en kampanjrelease på Fryshuset med konsert med Da Buzz, Oktan och med Peter Wahlbeck som konferencier. Media välkomnas. Mer spännande nyheter utlovas! Tid: måndagen den 9:e oktober klockan 13.00 Plats: Fryshuset, lokal Nedre konferensen, Hammarby Fabriksväg 13, Stockholm Media hälsas välkomna! För mer information ring SSU pressekreterare Jonas Hellberg, 070-592 60 38. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/09/20001009BIT00040/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/09/20001009BIT00040/bit0002.pdf