Rättelse: SSUs ordförande Mikael Damberg besöker Falun 10 maj

SSUs ordförande Mikael Damberg besöker Falun onsdagen den 10:e maj. Besöket är en del av SSUs nationella feminismkampanj. Under två veckor åker SSUs förbundsledning på turné. Program: 09.00-12.00 Besök på Lugnetgymnasiet. Mikael Damberg presenterar SSUs feminismkampanj för eleverna i aulan. Visning av SSUs feministiska fotoutställning. 12.00 Pressträff på Lugnetgymnasiet i Falun. Mikael Damberg presenterar en enkätundersökning gjord bland eleverna om bland annat utseendefixering, bantning och rädsla för att vara ute ensam på kvällarna. 13.00-15.30 Besök på Haraldsboskolan i Falun. Mikael Damberg samlar in namnunderskrifter mot kvinnlig könsstympning. 19.00 Besök på fritidsgårdar i Falun. Tjejers rätt till trygghet, namninsamling mot könsstympning och andra jämställdhetsfrågor uppmärksammas i SSUs feminismkampanj. Kampanjen riktas mot landets gymnasieelever och målet är att värva minst 2000 nya medlemmar. Spännande kampanjmetoder utlovas. För kontakt med SSU ring pressekreterare Jonas Hellberg, 070-592 60 38. För mer information besök också gärna www.ssu.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/09/20000509BIT01220/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/09/20000509BIT01220/bit0002.pdf