SSU valstartar med bussturné i Karlstad

Stödet för en rödgrön regering är stort bland Sveriges unga. För att engagera fler unga människor och driva på för ungdomsfrågorna i valrörelsen ger sig SSU ut på valturné. Idag, fredag den 23 april kommer SSU:s kampanjbuss med förbundsordförande Jytte Guteland till Karlstad. På schemat finns ett besök på Communicare och skolbesök på Klaragymnasiet.

- Den viktigaste frågan för Sveriges unga är jobben. Stödet bland unga i Sverige för en rödgrön regering är stort. Nu gäller det för SSU och Socialdemokraterna att visa att vi har politiken för jobben och för att ge unga människor hopp och framtidstro. Det tänker jag prata om under mitt besök i Karlstad, säger Jytte Guteland Förbundsordförande SSU. Jytte Gutelands program i Karlstad den 23 april: 09.00-10.15 Aulapresentation på Klaragymnasiet 11.00-12.00 Besök på Communicare För mer information om besöket eller kontakt med Jytte Guteland kontakta SSU:s pressekreterare Ingela Nilsson 0735-19 01 07.