SSUs feminismkampanj besöker Luleå 3 maj

Mikael Damberg besöker Luleå 3 maj SSUs ordförande Mikael Damberg besöker Luleå onsdagen den 3:e maj. Besöket är en del av SSUs nationella feminismkampanj. Med start i Luleå kommer SSUs förbundsledning under två veckor åka på turné i norra Sverige. Program Luleå 09.00-11.30 Besök på Hermelinsskolan, Storgatan 3. Mikael Damberg presenterar SSUs feminismkampanj för eleverna i klassrummen. Visning av SSUs feministiska fotoutställning. 12.30-13.30 Besök på Komvux, Rektorsgatan 36. Mikael Damberg talar med elever. 14.00 Pressträff på Midskogsskolan, Björkgatan 2. Mikael Damberg presenterar enkätundersökning gjord bland eleverna om bland annat utseendefixering, bantning och rädsla för att vara ute ensam på kvällarna. Visning av SSUs feministiska fotoutställning. Tjejers rätt till trygghet, namninsamling mot könsstympning och andra jämställdhetsfrågor uppmärksammas i SSUs feminismkampanj. Kampanjen riktas mot landets gymnasieelever och målet är att värva minst 2000 nya medlemmar. Spännande kampanjmetoder utlovas. För kontakt med SSU ring pressekreterare Jonas Hellberg, 070-592 60 38. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/02/20000502BIT00840/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/02/20000502BIT00840/bit0002.pdf