SSUs feminismturné besöker Kristinehamn 11/5

SSUs feminismturné besöker Kristinehamn 11/5 SSUs förbundssekreterare Lena Hallengren besöker Kristinehamn torsdagen den 11:e maj. Besöket är en del av SSUs nationella feminismkampanj. Under två veckor åker SSUs förbundsledning på turné. Program: 9.30-14.00 Besök på Brogårn gymnasium. Lena Hallengren presenterar SSUs feminismkampanj för eleverna. Visning av SSUs feministiska fotoutställning. 12.00 Pressträff på Brogårn gymnasiet. Lena Hallengren presenterar en enkätundersökning gjord bland eleverna om bland annat utseendefixering, bantning och rädsla för att vara ute ensam på kvällarna. 13.00-14.00 Besök på Stenstalids skola. Lena Hallengren samlar in namnunderskrifter mot kvinnlig könsstympning. 16.00-18.00 Besök på fritidsgårdar. Tjejers rätt till trygghet, namninsamling mot könsstympning och andra jämställdhetsfrågor uppmärksammas i SSUs feminismkampanj. Kampanjen riktas mot landets gymnasieelever och målet är att värva minst 2000 nya medlemmar. Spännande kampanjmetoder utlovas. För kontakt med SSU ring pressekreterare Jonas Hellberg, 070-592 60 38. För mer information besök också gärna www.ssu.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/10/20000510BIT01000/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/10/20000510BIT01000/bit0002.pdf