Statoil Detaljhandel blev Årets kompetensföretag 2001

Statoil Detaljhandel blev Årets kompetensföretag 2001 Bland 60 nominerade företag har Statoil Detaljhandel valts till "Årets kompetensföretag 2001". Det är tredje året utmärkelsen delas ut och syftet är att lyfta fram de företag och organisationer som på ett konstruktivt sätt satsar på kompetensutveckling. Utmärkelsen delas ut under högtidliga former på Kompetensmässan i Stockholm idag och tidningen pm kompetens står som arrangör tillsammans med Kompetensgruppen och utbildningsföretaget IFL. 1999 gick priset till McDonalds och år 2000 till Volvo Personvagnar. Anders Åkerman, jurymedlem, VD för Kompetensgruppen och chefredaktör för pm kompetens, motiverade juryns val: "Statoils ambition är att göra vardagen mer stimulerande och utvecklande för medarbetare - medlen är en bred och verklighetsnära utbildning som är kopplad till målarbetet kombinerat med motivationsprogrammet Retail Race. Visionen är hög; bara nöjda kunder, 500 000 varje dag." Vi är otroligt stolta över att få motta detta pris som ett bevis för god kompetensutveckling, säger Staffan Westerberg, personalchef, Statoil Detaljhandel. Vi är övertygade om att kontinuerlig utveckling av personalen är viktig för att skapa ett framgångsrikt företag. Möjligheter till ökad kompetens och utbildning ger motiverade medarbetare som i sin tur ger nöjda kunder och en långsiktig lönsamhet, fortsätter Staffan Westerberg. För ytterligare information kontakta: Anders Åkerman, VD, Kompetensgruppen Tfn: 08-20 21 10, 0705-50 98 86 Email: anders@kompetensgruppen.se Staffan Westerberg, personalchef, Statoil Detaljhandel Tfn: 08-429 62 42, 070-429 62 42 Email: staffan.westerberg@statoil.com Rolf Tönseth, utbildningschef, Statoil Detaljhandel Tfn: 0431-44 82 66, 070-429 61 61 Email: rolf.tönseth@statoil.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/08/20011108BIT01000/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/08/20011108BIT01000/bit0001.pdf