Alexandra Pascalidou får STs arbetslivspris

Report this content

Välkommen när Alexandra Pascalidou får STs arbetslivspris STs arbetslivspris 2002 tilldelas Alexandra Pascalidou med motiveringen: "Alexandra Pascalidou utmanar i kampen för mångfald och mot enfald. Med sin integritet är hon en förebild för många. Hon visar att utbildning och samhällsengagemang är livsnödvändigt, att tron på den egna kraften bidrar till styrkan i gemenskapen. Hon är en 2000-talets kämpe och folkbildare, och sådana behövs, både i dagens samhälle och arbetsliv." - Alexandra Pascalidou är en härförare och folkbildare, en förebild för många. Hon har kämpat sig till en kvalificerad utbildning och har lyckats mot alla odds. Men hon slår sig inte till ro. Som facklig organisation har vi mycket att lära av henne, säger STs ordförande Annette Carnhede. Priset överlämnas till Alexandra Pascalidou på STs förbundsstämma på Djurönäsets kursgård i Djurhamn den 16 december. VÄLKOMMEN ATT NÄRVARA VID PRISUTDELNINGEN! TID: måndagen den 16 december kl 16.00 PLATS: Djurönäsets kursgård, Djurhamn (vägbeskrivning: se hemsidan www.djuronaset.com) FF och ST blir ett förbund den 1 januari 2003 Vid årsskiftet blir FF och ST ett förbund. Det sista beslutet, som formellt krävs enligt stadgarna, tas på STs extrakongress den 16 december. - Nu bildar vi det nya ST som blir ett ännu starkare förbund. Ett genomgripande förnyelsearbete med sikte på framtiden pågår redan, säger STs ordförande Annette Carnhede. Bland annat planeras en jourlinje för medlemmar: ST-Direkt, en egen a- kassa och en offensiv satsning på studenter vid högskolor och universitet. ST har ca 85 000 medlemmar och FF ca 15 000 medlemmar. För mer information, välkommen att kontakta: Annette Carnhede, förbundsordförande ST, tel 070-641 12 15 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/12/16/20021213BIT00550/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/12/16/20021213BIT00550/wkr0002.pdf