Lars Lunning tilldelas Statstjänstemanna-förbundets arbetslivspris

Lars Lunning tilldelas Statstjänstemanna-förbundets arbetslivspris Lars Lunning tilldelas Statstjänstemannförbundets arbetslivspris 2001. Lars Lunning har under de senaste 25 åren, som jurist och författare, haft en central ställning både när det gäller tillkomst, tolkning och tillämpning av lagar som MBL, LAS, Lagen om facklig förtroendeman med flera. Alla fackligt förtroendevalda, som i sitt uppdrag har haft att hantera de viktigaste arbetsmarknadslagarna, har tagit intryck av Lars Lunnings kommentarer och tillämpnings-föreskrifter av lagarna. Tidigare pristagare är den tidigare TCO-ombudsmannen och hedersdoktorn Per-Erik Boivie, läkaren Christina Doctare, före detta EU-revisorn Paul van Buitenen, chefredaktören Göran Greider, teaterproducenten Berit Gullberg, landshövdingen Göte Bernhardsson, förre ambassadören Agda Rössel och ekonomen Agneta Stark. För mer information, välkommen att kontakta: · Annette Carnhede, förbundsordförande, tel 070-641 12 15 · Dag Andersson, förbundssekreterare, tel 070-717 29 39 · Lena Gennemark, pressekreterare, tel 070-314 52 73 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/21/20011121BIT00730/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/21/20011121BIT00730/bit0001.pdf