ST inviger ny a-kassa

ST inviger ny a-kassa VÄLKOMMEN till invigningen av ST:s egen a-kassa! Den 2 april hålls den första föreningsstämman, då en styrelse ska väljas. TID: kl 12.30 PLATS: Ingenjörshuset/Citykonferensen, Malmskillnadsgatan 46, Stockholm Vid årsskiftet då FF och ST bildade ett gemensamt förbund skapades ST:s arbetslöshetskassa. Kontoret är placerat i Stockholm och har 12 handläggare. Övergången till den nya a-kassan har gått över förväntan. - Med en egen a-kassa vill vi lyfta fram den naturliga kopplingen till det fackliga arbetet, säger Annette Carnhede, ST:s förbundsordförande. Mål för ST:s a-kassa ST:s a-kassa har flera servicemål. Handläggningstiderna ska vara så korta som möjligt, och det ska vara lätt att få tag på handläggarna. - Medlemmarna ska kunna påverka sin a-kassa så långt som det är möjligt. Det finns också förhoppningar och om att kunna utveckla den fackliga servicen för arbetslösa medlemmar, säger Annette Carnhede. Fakta ST:s arbetslöshetskassa har ca 80 000 medlemmar. Cirka 3 000 av dessa är registrerade som arbetslösa. Så kontaktar Du ST:s arbetslöshetskassa för allmän och individuell information: Tel handläggare 08-534 809 20 (telefontid vardagar kl 9.00-11.30) Tel automatisk talsvarstjänst, öppen dygnet runt, 08-441 37 91. A-kassan online på webben www.stmf.se/akassa Fax 08-534 809 12 E-post stakassa@stmf.se Postadress ST:s arbetslöshetskassa, Box 5308, 102 47 Stockholm För mer information, välkommen att kontakta: · Annette Carnhede, ST:s förbundsordförande, tel 070-641 12 15 · Marianne Kjellquist, ST:s arbetslöshetskassa, kassaföreståndare, tel 070-552 25 81 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/31/20030331BIT00060/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/31/20030331BIT00060/wkr0002.pdf