Stena Line belönas med fina utmärkelser

Stena Line belönas med fina utmärkelser Stena Line har under hösten belönats med fina utmärkelser från ledande organisationer i resebranschen. Företaget valdes bland annat till 'Världens Bästa Färjerederi' i World Travel Award där 25,000 resebyråer från 182 länder var med och röstade. I samma undersökning utsågs även British Airways, American Express och The Plaza Hotel i New York till vinnare i sina kategorier. Stena Line har också utnämnts till 'Top Ferry Company' i en landsomfattande undersökning bland läsarna av den ledande fackpress tidningen Travel Trade Gazette. Wendy Hartley, försäljningschef för Stena Line i Storbritannien, tog emot priset från komikern och programledaren Graham Norton vid en prisceremoni på Battersea Marquee i London. Utmärkelsen kom kort efter det att Stena Line i September utsetts till 'Top Ferry Company' av en annan fackpublikation, tidningen Travel Bulletin. Nyligen erhöll Stena Line tidningen Northern Ireland's Travel and Leisure News pris för 'Best Ferry Operator' för nionde gången på tio år. Hundratals gäster från reseindustrin var närvarande vid prisceremonin på Slieve Donard Hotel i Newcastle. Utmärkelserna är ett erkännande av Stena Lines bidrag till reseindustrin och dess kunder. Stena Line är idag marknadsledande på linjerna över Irländska Sjön från Holyhead, Fishguard och Stranraer och deras Harwich- Hook of Holland service erbjuder den snabbaste och närmsta vägen till Holland. - Det känns otroligt bra att vinna de här utmärkelserna i färjebranschens hårda konkurrens. Vår framgång är ett bevis på det hårda och fokuserad arbete som har hjälpt Stena Line att behålla sin position som marknadsledande på den Irländska Sjön och som innovatör på vår linje på Nordsjön mellan Harwich och Hook of Holland, säger Wendy Hartley. Stena Line Göteborg 1 november 2001 För ytterligare information kontakta: Joakim Kenndal, Informationschef, Stena Line, tel 031- 85 81 80 eller 0704-85 85 55. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/01/20011101BIT01070/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/01/20011101BIT01070/bit0002.pdf

Stena Line är ett av Europas ledande färjerederier med 37 fartyg och 20 linjer i norra Europa. Stena Line är en viktig del av det europeiska logistiknätverket och utvecklar nya intermodala fraktlösningar genom att kombinera transporter på järnväg, väg och hav. Stena Line spelar också en viktig roll för turismen i Europa med sin omfattande passagerarverksamhet. Företaget är familjeägt, grundades 1962 och huvudkontoret ligger i Göteborg. Stena Line är en del av Stena AB-koncernen som har cirka 15 000 anställda och en årlig omsättning på cirka 35 miljarder kronor.