Gymnasieelever med funktionshinder kan vinna Japanresa

Gymnasieelever med funktions-hinder kan vinna Japanresa Japanska och utländska gymnasieelever med funktionshinder kommer att mötas för att diskutera sina respektive länders politik för människor med funktionshinder i Japan den 25-28 augusti i år. Den japanska Independent Living-rörelsen står som arrangör. Med hjälp av sponsorer och egna medel bekostas 10 utländska gymnasieelevers medverkan. En svensk deltagare kommer att utses i en uppsatstävling med temat "Hur jag skulle ändra politiken för människor med funktionshinder, om jag vore statsminister". Institutet för Independent Living arrangerar tävlingen med stöd av STIL (Stockholmskooperativet för Independent Living). Närmare information finns på www.independentliving.org och www.stil.se Institute on Independent Living, Peterséns Väg 2, 127 41 Stockholm-Skärholmen, Sweden Director, Adolf Ratzka, e-mail: admin@independentliving.org www.independentliving.org ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/11/20020611BIT00800/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/11/20020611BIT00800/wkr0002.pdf

Om oss

Den ideella föreningen STIL erbjuder sina 230 medlemmar en modell för Personlig Assistans som ger full kontroll över assistansen och verksamheten. STIL är arbetsgivare för över 1500 assistenter.