Barnkultur populärt bland sponsorer

Stockholms filmfestival Juniors filmverkstäder kommer att vara igång hela sportlovet och vi släpper filmprogrammet till filmfestivalen för barn och unga i dag. Dessutom kan vi presentera ytterligare två sponsorer till Junior; JVC och MER.

Stockholms filmfestival kunde i december 2011 stolt presentera LEGO som ny huvudsponsor till Junior, filmfestivalen för barn och unga i åldern 6-16 år. Nu har också kameraföretaget JVC och drycken MER valt att engagera sig i kultur för barn som sponsorer till Junior.

- Det är glädjande att se att allt fler engagerar sig för unga som är intresserade av film. Tillsammans ser vi nu fram emot att stärka filmens roll inom barn- och ungdomskulturen, säger Git Scheynius, festivalchef.

Stockholms filmfestival har god erfarenhet av att arbeta med sponsorer och är bland annat nominerade till Gyllene Hjulet som Årets rättighetsinnehavare. Gyllene Hjulet delas ut av Sponsrings & Eventföreningen.

Kontakta pressavdelningen för mer information.

Presskontakt:
Lisa Evertsson Norrevik, Presschef
lisa@stockholmfilmfestival.se

Stockholms 23:a internationella filmfestival 7-18 november 2012
Stockholms internationella filmfestival startade 1990 och är idag en av de främsta filmfestivalerna i Europa. Festivalen äger rum varje år i november med över 170 filmer från mer än 40 länder. Stockholms filmfestival är mycket mer än film i november, med exklusiva förhandsvisningar året om, Sommarbio i augusti och Stockholms filmfestival Junior, en festival för barn och unga mellan 6 och 16 år som arrangeras 7-12 maj 2012. VI ÄLSKAR FILM!