Förändringar på Mest Omsatta och ATTRACT40(TM)

Förändringar på Mest Omsatta och ATTRACT40(TM) Stockholmsbörsens segment för de mest omsatta aktierna uppdateras från och med första januari 2004. På Mest Omsatta-segmentet på A-listan kommer två nya bolag att tillkomma medan ett bolag faller bort. Attract40 får 16 nya bolag och 13 bolag flyttas från segmentet. Inför varje halvårsskifte genomförs en revision av Mest Omsatta- och Attract40-segmenten baserat på handelsstatistiken. På så sätt kommer Attract40 och Mest Omsatta att spegla vilka bolag som varit intressanta för investerarna under det gångna halvåret respektive året. De bolag som utgår ur segmenten kommer att vara listade bland A-listans respektive O- listans övriga aktier. Under första halvåret 2004 kommer Mest Omsatta-segmentet att bestå av 28 bolag. Antalet bolag på Attract40 kommer att uppgå till 46, varav 16 är nykomlingar. Förändringar på Mest Omsatta och Attract40 från och med den 1 januari 2004: Nya bolag på Mest Omsatta: Getinge AB, Trelleborg AB Bolag som faller bort från Mest Omsatta: AB Industrivärden Nya bolag på Attract40: Active Biotech AB, Ballingslöv International AB, Bilia AB, Boliden AB, Boss Media AB, Capona AB, Enea Data AB, HiQ International AB, IBS AB, Intentia International AB, Klövern AB, LGP Allgon Holding AB, Nolato AB, Orc Software AB, SwitchCore AB och Inv Ldt Vostok Nafta. Bolag som faller bort från Attract40: Castellum AB, Cloetta Fazer AB, Intrum Justitia AB, Invik & Co AB, Karlshamns AB, Karo Bio AB, Kungsleden AB, NCC AB, New Wave Group AB, Proffice AB, SECTRA AB, SkiStar AB, Fastighets AB Tornet och Lennart Wallenstam Byggnadsab. Under det gångna halvåret har två bolag först bort från segmentet: Perbio Science AB på grund av uppköp och Intrum Justitia AB på grund av notering på O-listans observations-segment. För ytterligare information, vänligen kontakta Frank Teneberg, försäljningsansvarig noterade bolag, Stockholmsbörsen 070-559 52 75 Maria Andark, informationschef, Stockholmsbörsen 070-597 52 76 Information om alla företag inom respektive segment och regler för de olika segmenten, se www.stockholmsborsen.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/17/20031216BIT00830/wkr0001.pdf Bilaga 1 http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/17/20031216BIT00830/wkr0002.pdf Bilaga 2 http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/17/20031216BIT00830/wkr0003.pdf