Lundin Petroleum AB noteras på Stockholmsbörsen

Lundin Petroleum AB noteras på Stockholmsbörsen Lundin Petroleum AB noteras idag på Stockholmsbörsen. Aktierna noteras på O-listan under rubriken "Övriga aktier" med placering närmast efter L E Lundbergföretagen AB. "Vi hälsar Lundin Petroleum varmt välkomna till Stockholmsbörsen", säger Kerstin Hessius, VD Stockholmsbörsen och Vice VD HEX Integrated Markets. Lundin Petroleum producerar och prospekterar efter olja och naturgas. Produktionen kommer från tillgångar i Frankrike, Holland, Norge, Tunisien, Venezuela och Indonesien. "En notering på Stockholmsbörsens O-lista ger oss ytterligare en kvalitetsstämpel samt möjlighet att ytterligare förstärka och bredda ägarbilden", säger Ashley Heppenstall, VD på Lundin Petroleum. Bilder från välkomstceremonin och en filmad intervju med Lundin Petroleums styrelseordförande Ian H. Lundin samt verkställande direktör Ashley Heppenstall kommer att finnas tillgängliga på www.stockholmsborsen.se under Förändringar och Nyheter/Introduktioner. Kortnamn Antal aktier Handelspost ISIN-kod Orderboks ID LUPE 249 330 966 1 000 aktier SE0000825820 22335 Branschindelning Global Industry Classification Standard (GICS): Sub Industry Code Subindustry 10102020 Oil & Gas Exploration & Production Branschindex: Indexkod Indexnamn SX10PI SX10 Energy_PI SX1010PI SX1010 Energy_PI SX101020PI SX101020 Oil & Gas_PI För ytterligare information Ashley Heppenstall, VD, Lundin Petroleum + 41 22 319 66 00 Frank Teneberg, försäljningsansvarig noterade bolag, 070-559 52 75 Stockholmsbörsen Torsten Örtengren, chef noteringsgruppen, 08-405 70 40 Stockholmsbörsen ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/02/20031002BIT00140/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/02/20031002BIT00140/wkr0002.pdf