Simon Nathanson lämnar Stockholmsbörsen

Simon Nathanson lämnar Stockholmsbörsen Henrik Paulsson utnämnd till ny chef Derivatives Markets Simon Nathanson, chef för affärsområdet Derivatives Markets och vice VD för Stockholmsbörsen kommer att lämna bolaget. Han har blivit utsedd till VD för NeoNet AB. Henrik Paulsson, chef över Sales & Business Development har utsetts till ny chef för Derivatives Markets och tillträder under januari 2004. "Jag skulle vilja tacka Simon för det otroligt värdefulla arbetet som han har bidragit med i olika positioner, under sin sexton år långa karriär inom OMHEX. Jag vill också välkomna Henrik Paulsson till hans nya tjänst. Henrik är en väldigt dedikerad person och har rätt kompetens för den här tjänsten, " säger Kerstin Hessius, VD för Stockholmsbörsen och Vice VD för HEX Integrated Markets. Henrik Paulsson har arbetat i olika positioner inom OMHEX sedan 1998; som jurist, London-baserad projektledare, chef för Customer Management & Business Development och allra senast som chef för Sales & Business Development. Han har varit en drivande kraft när det gäller företagets affärsutveckling och han är mycket involverad i skapandet av en integrerad nordisk och baltisk marknad. Henrik har examen i ekonomi och juridik. " Det här är en fantastisk möjlighet och jag ser mycket fram emot de kommande utmaningarna, såsom konsolideringen av den svenska och finska derivatmarknaden" säger Henrik Paulsson. För ytterligare information Ulrika Olofson, informatör Stockholmsbörsen+46 8 405 63 76 OMHEX är en ledande leverantör av marknadsplatstjänster och transaktionsteknologi till finans- och energimarknader. I OMHEX division HEX Integrated Markets ingår börserna i Stockholm, Helsingfors, Tallinn och Riga. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/01/20031201BIT00240/wkr0001.pdf