• Lindex Group Oyj/

Stockmann förbereder en stängning av alla sina varuhus i Finland pga. de striktare coronavirusrestriktionerna och inleder samarbetsförhandlingar

STOCKMANN Oyj Abp, Pressmeddelande 26.3.2021 kl. 12.00 EET

Stockmann inleder samarbetsförhandlingar för hela personalen i Finland pga. striktare restriktioner förorsakade av coronavirussituationen samt de negativa inverkning dessa har på affärsverksamheten. Målet är att förbereda sig att anpassa personalmängden för en situation där kunderna pga. striktare coronavirusrestriktioner inte kan besöka varuhusen, samt för en omedelbar minskning i omsättningen förorsakad av situationen. Stockmanns nätbutiksverksamhet fortsätter som normalt.

Samarbetsförhandlingarna inleds under vecka 13, och i dem förhandlas om eventuella permitteringar för en period på högst 90 dagar i en situation där varuhusen eventuellt måste stängas. Förhandlingarna berör ca 1 200 personer i samtliga varuhus och stödfunktioner i Finland.

Ytterligare information:
Jari Latvanen, verkställande direktör, tel. 09 121 5606