Förre annonsdirektören på Svenska Dagbladet till internetbaserat reseföretag

Förre annonsdirektören på Svenska Dagbladet till internetbaserat reseföretag Christer Rosang, tidigare VD på Svenska Dagbladet Annons AB och annonsdirektör, har tillträtt som VD för det nystartade internetbaserade resebolaget Stopstay. Bolaget är ett e-handels företag och kommer att lansera en internetportal i hela Europa för on-line bokning och on-line betalning av villor, lägenheter, Bed & Breakfast och hotell. Portalen kommer förutom att ha många olika boendeformer även ha ett stort utbud av andra upplevelser i samband med resan. Stopstay lanseras i juli. - Kunden skall i juli kunna boka sitt boende genom stopstay och vi har ambitionen att bli den ledande marknadsplatsen inom området resa och upplevelse, säger Christer Rosang. Stopstay är en av de få "dot com- bolagen" i Europa att kombinera snabb tillväxt via Internet med ett stort nät av traditionell franchising över hela Europa. Ett 50-tal lokalkontor är på väg att öppnas. Stopstay är unikt genom fokuseringen på upplevelsen och grafiken på portalen, e-marknadsplatsen, boendet och skall växa mycket fort. Konceptet bygger på att kunna erbjuda en totallösning för både företag och privatpersoner. - Vårt koncept bygger på ett mycket stort utbud av olika typer av boende. Här ges möjligheten för personer att hyra ut sin bostad och för den resande att hitta en villa vid Medelhavet eller en lägenhet i London, säger Christer Rosang. Portalen Stopstay.com kommer att erbjuda kunden information och kunskap om resmålen, om den vackraste eller snabbaste vägen dit, barnvänliga hotell, kvartersrestaurangerna på resmålet, närmaste golfbana, ha en reseklubb mm. Christer Rosang har förutom att ha varit VD för Svenska Dagbladet Annons AB även varit VD för Always AB, VD för Silja Line i Skandinavien, Exportchef på AB Marabou och varit Marknadssekreterare på Svenska Konsulatet i Zürich. För mer information kontakta: Christer Rosang VD Stopstay AB www.stopstay.com 070 - 5111777 cr@stopstay.com ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/19/20000519BIT00830/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/19/20000519BIT00830/bit0002.pdf