Pressinbjudan: invigning av Stora Ensos produktionslinje för korslimmat trä, Gruvöns sågverk, 28 maj 2019

Tisdagen den 28 maj invigs en av världens största och mest moderna produktionslinjer för korslimmat trä (CLT). Denna investering på en halv miljard kronor ökar möjligheterna att ersätta fossilbaserade material med förnybara material inom byggindustrin. Satsningen medför också 60 nya arbetstillfällen i värmländska Grums, vilket motsvarar 6000 nya arbetstillfällen i Stockholm.

Program tisdag 28 maj:

• 10.45 Pressvisning inkl guidad tur i CLT-fabriken
    Medverkande:
    Karl-Henrik Sundström, koncernchef Stora Enso
    Joakim Sveder, platschef Gruvöns sågverk
    Leif Haraldsson, kommunalråd i Grums
  • 11.30 Invigningsceremoni
  • 12.00 Lunch & guidade turer för gästerna

Adress:

Timmervägen 2, Grums

Mer information & anmälan:
För mer information och anmälan vänligen kontakta Sara Kvarfordh, kommunikationsansvarig Sverige, Stora Enso, 070-2344590, sara.kvarfordh@storaenso.com.

Det finns möjligheter till enskilda intervjuer med samtliga talespersoner.

Varmt välkomna!

Fakta om Stora Enso:
Stora Enso är en ledande global leverantör av förnybara lösningar inom förpackningar, biomaterial, träprodukter och papper och med detta en del av bioekonomin. Vi menar att allt som tillverkas av fossilbaserade material idag kan tillverkas av träd imorgon. Företaget har cirka 26 000 medarbetare i över 30 länder och 2017 uppgick omsättningen till 10 miljarder EUR. För mer information: www.storaenso.com