Besök Sveriges största skogsindustriföretag i sommar

I sommar har allmänheten möjlighet att besöka fyra av Stora Ensos svenska bruk. Det är Hylte Bruk i Halland, Kvarnsvedens Bruk i Dalarna, Nymölla Bruk i Skåne och Skutskärs Bruk i Uppland som erbjuder guidade turer. Guidningen sker på svenska och turerna tar cirka 2 timmar. Alla turer är gratis, men kräver förbokning.

Totalt erbjuds ett tjugotal guidade turer under sommarmånaderna juni, juli och augusti.

”Våra sommarguidningar är en väldigt bra möjlighet för allmänheten att få se hur modern och innovativ vår verksamhet är. Skogsindustrin är en riktig framtidsbransch med högteknologiska processer, hållbara produkter och intressanta jobb. Ta chansen att besöka oss i sommar”, säger Sara Kvarfordh, Kommunikationsansvarig Sverige, Stora Enso.

Stora Enso ett av världens ledande skogsindustriföretag och Sveriges största skogsindustriföretag. De fyra svenska bruken som erbjuder guidade turer är:

• Hylte Bruk, pappersbruk, Halmstad

• Kvarnsvedens Bruk, pappersbruk, Borlänge

• Nymölla Bruk, pappersbruk, Kristianstad

• Skutskärs Bruk, massabruk, Gävle

För mer detaljerad information om de guidade turerna: https://www.storaenso.com/sv-se/newsroom/news/2019/6/sommarguidningar-2019

FOTO:
STORA ENSO

FÖR MER INFO:
Sara Kvarfordh, Kommunikationsansvarig Sverige, Stora Enso, 070-2344590, sara.kvarfordh@storaenso.com

FAKTA OM STORA ENSO:
Stora Enso är en ledande global leverantör av förnybara lösningar inom förpackningar, biomaterial, träprodukter och papper och med detta en del av bioekonomin. Vi menar att allt som tillverkas av fossilbaserade material idag kan tillverkas av träd imorgon. Företaget har cirka 26 000 medarbetare i över 30 länder och 2017 uppgick omsättningen till 10 miljarder EUR. För mer information: