Stora Enso ökar engagemanget i Almedalen

Stora Enso kommer att finnas representerade i dryga tjugotalet seminariepaneler under årets Almedalsvecka, 2-9 juli. Det är fler paneler än någonsin tidigare.

I år satsar Stora Enso på att arrangera tre egna seminarier. Ett seminarium på Dagens Industri Arena om trähusbyggande samt två seminarier på Aktuellt Hållbarhet Arena; ett om etik och ett om klimat.

Stora Enso har fyra talespersoner på plats i Almedalen. Det är Karl-Henrik Sundström, vd  och koncernchef, Per Lyrvall, Sverigechef, Ulrika Lilja, Kommunikationsdirektör och Jessika Szyber, Affärsutvecklingschef Building Solutions. Det är bioekonomi i olika former som framförallt står i fokus för Stora Enso under Almedalsveckan. Dessutom kommer ämnen som EU, brexit och globalisering att diskuteras.

”Vi ser fram emot årets Almedalsvecka. Det är ett unikt tillfälle att prata om skogens och Stora Ensos roll inom bioekonomin och samtidigt nå ut till viktiga beslutsfattare”, säger Ulrika Lilja, kommunikationsdirektör Stora Enso.

Utöver seminariepaneler så deltar Stora Enso bland annat i en utställning om industrins hållbarhetsagenda och i juryn för startup-tävlingen Serendipity Challenge. Dessutom medverkar företagets representanter i ett antal rundabordssamtal och enskilda politikermöten under veckan.

Länk till sammanställning över de öppna seminarier som Stora Enso deltar i under Almedalsveckan 2017: http://www.storaenso.com/lang/sweden/Stora-Enso-in-Brief-Site/Pages/Stora-Enso-i-Almedalen.aspx

Bildtext:
Stora Ensos talespersoner i Almedalen 2017. Fr v Karl-Henrik Sundström, vd och koncernchef, Ulrika Lilja, Kommunikationsdirektör, Jessika Szyber, Affärsutvecklingschef Building Solutions och Per Lyrvall, Sverigechef.

Foto:

För mer information:
Sara Kvarfordh, Communications Manager, Media Relations and Public Affairs Sweden, 070-234 45 90, sara.kvarfordh@storaenso.com

Fakta om Almedalen:
Almedalen är Sveriges största mötesplats för politiker, företag och intresseorganisationer. Almedalsveckan genomförs årligen i Visby på Gotland. Företrädare för de svenska politiska partierna, företag och intresseorganisationer samlas för att diskutera och debattera politik och samhällsfrågor. Det är cirka 4 000 evenemang som arrangeras under veckan. Omkring 40 000 personer brukar varje år besöka Almedalsveckan.

Fakta om Stora Enso:
Stora Enso är en ledande global leverantör av förnybara lösningar inom förpackningar, biomaterial, träprodukter och papper. Vårt mål är att ersätta fossilbaserade material genom att skapa och utveckla nya produkter och tjänster som bygger på trä och andra förnybara material. Företaget har cirka 25 000 medarbetare i över 35 länder och vår omsättning 2016 uppgick till 9,8 miljarder EUR. Stora Enso är börsnoterat i Helsingfors och Stockholm. www.storaenso.com

Taggar: