Bravida väljer StreamServe för säker elektronisk fakturering i linje med nya EU-direktiv 18 december 2003 -- Stockholm, Sverige Bravida, en ledande leverantör av installations-, service- och drifttjänster inom data och telekommunikation, IKT, ventilation, vs och el, har valt StreamServe Business Communication Platform® som kommunikations- och säkerhetslösning för sitt elektroniska faktureringssystem. Avtalet innebär att Bravida kommer att realisera betydelsefulla besparingar genom att centralisera fakturor från leverantörer över alla sina affärsområden, samtidigt som de är överensstämmande med de nya EU-direktiven för elektronisk fakturering. Bravida kommer att använda StreamServe BCP Version 4.0, som nyligen släpptes, för att föra in fakturorna från leverantörer i en kundanpassad databas. Det spelar ingen roll om fakturorna ursprungligen var i pappers- eller EDI-format inom Bravidas inköpssystem, StreamServe Enhanced Security gör det möjligt att digitalt skriva under och kryptera elektroniska fakturor genom att använda PKI (Public Key Infrastructure). Enhanced Security erbjuder funktioner i en plug-and-play miljö som garanterar teknisk säkerhet. Den innefattar även möjligheten att enkelt skräddarsy juridiska dokument, vilket skapar större juridisk trygghet. När fakturans äkthet och integritet i överföring och lagring har säkerställts, kommer den nya lösningen att göra det möjligt för Bravida att vara överensstämmande med säkerhetskraven i EU:s e-Invoicing Directive, som börjar gälla januari 1, 2004. Carl-Olof Borgudd, Bravidas IT-chef, säger "StreamServes unika förening av affärskommunikation och säkerhetsfunktionalitet gör det möjligt för vårt nya system att snabbt möta och anpassa sig till både verksamheten, marknaden och direktiv likt det som nu träder i kraft, från den första användningsdagen. På så vis tror vi att vi kommer att kunna möta de nya kraven som fastställts i direktivet."Om Bravida Bravida ASA är Nordens främsta tekniska totalleverantör med cirka 14 000 medarbetare i Sverige, Norge och Danmark. Företaget är norskregistrerat med huvudkontor i Stockholm. Bravida levererar framtidsinriktade lösningar inom informations- och kommunikationsteknologi, tele- och datanät, el, ventilation och vs, samt intelligenta lösningar. Som totalleverantör erbjuder Bravida allt från design och projektering till installation, drift och underhåll. Bravidas medarbetare finns på mer än 400 platser i Norden. Se även www.bravida.se Om StreamServe Med över 4 000 kunder över hela världen är StreamServe ett ledande och nyskapande företag inom den snabbt växande EBC (Enterprise Business Communication) -marknaden. Vi är den enda organisationen som erbjuder en oberoende plattform för kommunikationsutbyte mellan två företag oavsett vilket format eller vilken kommunikationskanal som används. Plattformen möjliggör stora kostnadsbesparingar genom att effektivisera kommunikationen med kunder, leverantörer och anställda. StreamServe grundades i Sverige år 1995. Idag distribueras och supporteras vår lösning i över 130 länder. StreamServe samarbetar med systemleverantörer, systemintegratörer och e-affärsleverantörer som t.ex. IBM, SAP och Oracle. StreamServe och Business Communication Platform är varumärken som tillhör StreamServe Inc. www.streamserve.com Om Enterprise Business Communication EBC är en framtidssyn om en ny marknad. Idéerna som den innefattar ska hjälpa organisationer att förbättra sina komplicerade kommunikationsmiljöer för att öka produktiviteten och effektiviteten. StreamServe förverkligar den här framtidssynen med hjälp av vår möjlighetsskapande teknologi, StreamServe Business Communication Platform (BCP).För mer information kontakta: Ulrica Ilander, Marknadschef, StreamServe Nordic Operations Tfn: +46 8 686 85 52 / +46 70 686 85 52 ulrica.ilander@streamserve.com Carl-Olof Borgudd, CIO, Bravida ASA, 08-602 30 62 / 070 -8 42 14 25 Carlolof.Borgudd@bravida.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/18/20031218BIT01190/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/18/20031218BIT01190/wkr0002.pdf