Ledande B2B-marknadsplats för byggindustrin väljer StreamServe

Ledande B2B-marknadsplats för byggindustrin väljer StreamServe Eu-supply.com väljer StreamServes nya plattform för kommunikation och integration över Internet StreamServe, svensk leverantör av mjukvara för e-handel, tecknade idag ett strategiskt samarbete med eu-supply.com, den ledande europeiska marknadplatsen för byggindustrin. Enligt avtalet kommer eu-supply.com att använda StreamServes teknologi för att möjliggöra integration av köpares och säljares system på marknadsplatsen över Internet. "Genom att implementera StreamServe kommer vi att kunna erbjuda våra kunder flera format för notifiering av aktiviteter på marknadsplatsen, som tex via SMS, e-mail eller fax", säger Henrik Gustafsson, CIO, eu-supply.com. "Vår väg mot integrerade processer över Internet med StreamServes XML- funktionalitet kommer ge oss nya affärsmöjligheter och ytterligare förstärka vår ställning gentemot konkurrenterna", fortsätter Gustafsson. "Slutligen betyder detta att vi kan använda en mjukvaruplattform för all kommunikation och integrerade transaktioner på marknadsplatsen". "Vi är glada att tillkännage avtalet med eu-supply.com, som redan ligger långt framme i implementationen för integration av köpare och säljare på sin marknadsplats", säger Jakob Svärdström, COO och vice koncernchef StreamServe. "Vi ser avtalet som ännu ett bevis på att vår plattform för säker B2B-handel och marknadsplatstransaktioner implementeras på dagar, snarare än månader". "B2B-marknadsplatser har generellt blivit ett starkt växande segment för oss. Vi har idag ett oslagbart erbjudande som innehåller både stöd för traditionell kommunikation och integrerade XML-transaktioner över Internet", avslutar Svärdström. StreamServes mjukvara används redan idag på ett stort antal B2C och B2B- siter, bl.a QXL/bidlet.se, Boxman och mondus.com. Eu-supply.com kommer att gå "live" med StreamServe i slutet av oktober 2000. Om StreamServe: StreamServe utvecklar och marknadsför infrastrukturell mjukvara för e- handel som underlättar flexibel affärskommunikation. Produkterna är utformade för att hantera och automatisera flödet av affärskritisk information. De ger kunden möjlighet att skräddarsy kommunikationen med konsumenter, leverantörer och partners, med olika format och via olika kanaler. Produktsviten möjliggör sammankoppling av de ledande affärsapplikationerna och e-handelsplattformarna. StreamServes programvara tillför kunderna ökat värde, effektivitet och flexibilitet i befintliga affärsapplikationer samt anpassar kommunikation från dessa för e-handel. StreamServes programvaror säkerställer också integrerad och automatisk administration och logistik i nya e-handelsföretag och webbportaler. StreamServe startade i Sverige 1995. Under 1998 och 1999 expanderade företaget till Finland, Frankrike, Nederländerna, Norge, Storbritannien, Tyskland och USA. Strategiska allianser med systemintegratörer samt leverantörer av affärsapplikationer och e-handelsplattformar, såsom Intentia, SAP, Scala, Baan och Oracle förstärker kraftigt StreamServes närvaro på en global marknad. StreamServes mer än 1800 kunder världen över omfattar företag i ett stort antal branscher samt Internetportaler för business-to-business (B2B) och business-to-consumer (B2C). Om eu-supply.com: eu-supply.com (www.eu-supply.com) är ett oberoende e-handelsföretag som erbjuder en netural marknadsplats för den europeiska byggbranschen. eu- supply.com startade sin verksamhet hösten 1999 och lanserade marknadsplatsen för e-transaktioner i oktober samma år för den nordiska marknaden. En snabb expansion ut i europa gjordes under Q1 2000, och redan i maj 2000 var en stark pan-europeisk kundbas etablerad. Över hälften av de 40 största europeiska leverantörerna, och hundratals medelstora leverantörer över hela den europeiska marknaden, använder, eller har förbundit sig att använda, de produkter och tjänster som eu-supply.com tillhandahåller. Med lokala kontor i England, Tyskland, Frankrike, Sverige, Spanien, Belgien, Finland, Holland och Italien, arbetar vi med köpare och säljare på alla viktiga marknader i europa. eu-supply.com är det enda bolag inom B2B med gedigen erfarenhet av pan-europeisk e-handel för byggbranschen. Grundarna och ledningsgruppen är ägare i eu-supply.com, tillsammans med Internet Capital Group (ICG) (www.internetcapital.com), ett av de mest respekterade holdingbolagen inom B2B, med samarbete i över 70 B2B e- handelsföretag. eu-supply.com har erhållit över 24 miljoner Euro i kapital ifrån ICG, vilket är den största investeringen någonsin i en neutral B2B e-handelsmarknadsplats för den europeiska byggbranschen. För mer information om eu-supply, besök www.eu-supply.com För ytterligare information kontakta: Jakob Svärdström COO och vice koncernchef StreamServe AB Tel: 08-686 85 33 Mob: 070-686 85 33 Fax: 08-686 85 10 jakob.svardstrom@streamserve.com Henrik Gustafsson, CIO eu-supply.com Tel: 08-545 47120 Mob: 070-521 2822 Fax: 08-545 471 00 henrik.gustafsson@eu-supply.com Mer information finns på www.streamserve.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/10/20001010BIT00530/bit0001.pdf http://www.bit.se/bitonline/2000/10/10/20001010BIT00530/bit0002.doc