SSAB i avtal med StreamServe

SSAB i avtal med StreamServe SSAB har gett svenska mjukvarubolaget StreamServe uppdraget att installera en av marknadens mest moderna IT-lösningar för dokumentstyrning. Initialt ska tre miljoner affärsdokument hanteras av systemet årligen. StreamServes "Business Communication Platform" är hjärtat i det nya systemet som nås av administrationen på SSAB och på sikt också av bolagets kunder. Detta kommer att öka effektiviteten, kontakten med kunderna och höjer samtidigt tidigare investeringar i företagets affärssystem, SAP och IFS. - Lösningen gör administrationen av koncernens nyckeldokument maximalt dynamisk, säger Erik Leppänen SSAB. Fakturor, ordererkännanden, dokument rörande stålproduktion kan via systemet enkelt sändas elektroniskt via fax eller mejl till kunder. Dokumenten är tillgängliga över Internet för adminstrationen. - Det viktiga för oss är att kunderna själva bestämmer genom vilken kanal och i vilket dataformat de vill få information av oss, fortsätter Erik Leppänen. Internt får vi dessutom nu också en effektivare samsortering av olika dokument. SSAB har testat systemet i en pilotversion under hösten 2002 för att installera den fullt ut under 2003. - Vi har testat produkten och känner oss trygga med att lösningen hela tiden anpassas efter våra kunders krav på flexibilitet och funktionalitet i kommunikationen. Det här ska ses som en satsning på infrastruktur och det är en central lösning för SSAB:s administration avseende kunddokument. StreamServe hanterar all affärskritisk kommunikation in och ut från de stora affärs och billingsystemen. Oberoende av plattform automatiserar och effektiviserar StreamServe den dagliga kommunikationen, med allt från traditionella brev, e-post till XML dokument. StreamServe startade i Sverige 1995 och har på kort tid vuxit till en koncern med över 3500 företagskunder. Dotterbolag finns i USA och sju europeiska länder samt Singapore. StreamServe har ett nära samarbete med ledandeleverantörer av affärssystem, bland andra IFS, SAP, Oracle, Intentia, Baan, IBS och Scala. StreamServe har även ett globalt samarbete med IBM. Se även www.StreamServe.com. Kontakt Stefan Blomqvist, VD Norden: 08-686 85 47, 070 - 686 85 47, stefan.blomqvist@StreamServe.com SSAB, Erik Leppänen, 070-663 03 13, 0243-714 54, erik.leppanen@ssab.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/22/20030417BIT00290/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/22/20030417BIT00290/wkr0002.pdf