Stefan Blomqvist ny VD för StreamServe Europa och Asien

Stefan Blomqvist ny VD för StreamServe Europa och Asien Stefan Blomqvist, 31 år, har efter två år som VD StreamServe Norden utsetts till ny VD för StreamServes Europeiska och Asiatiska verksamhet. Hans vision är att fortsätta bygga den svenska framgångssagan StreamServe till ett av världens mest kundorienterade företag i sitt segment. Redan idag är StreamServe Europas största onoterade mjukvarubolag och företaget hade år 2002 en omsättning på cirka 400 miljoner kronor och växer med 25-30 procent per år. - StreamServe har över 3500 kunder och idag ser vi hur riktigt stora bolag satsar allt mer fokus på våra typer av lösningar kring billigare och smartare affärskommunikation, säger Stefan Blomqvist. Stefan Blomqvist tar nu över det operativa ansvaret för StreamServes verksamhet i de Nordiska länderna, Benelux, Frankrike, Tyskland, England och Asien vilka tillsammans står för ca 80% av bolagets omsättning globalt. Målet är att växa lika snabbt år 2003 och fortsätta utveckling och installation av företagets lösningar i framgångssegment som telekom, energi, post och tillverkande industri på de marknader man har verksamhet i idag. Stefan Blomqvist värvades till StreamServe 1998. Tidigare arbetade han för Trio AB (1995 till 1998) där han utvecklade försäljningen av bolagets Fax-lösningar för den globala marknaden. Under den perioden börsnoterades Trio på Stockholmsbörsen. Stefan Blomqvist har examen från Handelshögskolan i Stockholm och från Industriell Ekonomi på Kungliga Tekniska Högskolan. - Vår vision för StreamServe är att erbjuda de bästa och mest ekonomisk affärslösningarna i ett nytt IT-segment samtidigt som vi har en platt, helt igenom operativ organisation med servicevilja utöver det vanliga. Varje man i organisationen: säljare, tekniker och management, måste arbeta dagligen helt nära kunderna. Det gör det möjligt att bygga tekniska lösningar som är omgående lönsamma och enkla att anpassa till nya förhållanden i framtiden, avslutar Stefan Blomqvist. StreamServe hanterar all affärskritisk kommunikation in och ut från de stora affärs och billingsystemen. Oberoende av plattform automatiserar och effektiviserar StreamServe den dagliga kommunikationen, med allt från traditionella brev, e-post till XML dokument. StreamServe startade i Sverige 1995 och har på kort tid vuxit till en koncern med över 3500 företagskunder. Dotterbolag finns i USA och sju europeiska länder samt Singapore. StreamServe har ett nära samarbete med ledande leverantörer av affärssystem, bland andra IFS, SAP, Oracle, Intentia, Baan, IBS och Scala. StreamServe har även ett globalt samarbete med IBM. Se även www.StreamServe.com. Kontakt Stefan Blomqvist, VP Europe & Asia: 08-686 85 47, 070 - 686 85 47, stefan.blomqvist@StreamServe.com Ulrica Ilander, marknadschef, 08 - 686 85 52, 070 - 686 85 52, ulrica.ilander@StreamServe.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/05/20030304BIT01200/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/05/20030304BIT01200/wkr0002.pdf