StreamServe förstärker ledningen med ny marknadsdirektör

STREAMSERVE FöRSTäRKER LEDNINGEN MED NY MARKNADSDIREKTöR Programtillverkaren StreamServe har utsett Sheila Gibson till sin globala marknadsdirektör, Chief Marketing Officer, och utökar därmed sin ledningsgrupp med ännu ett toppnamn. Nyligen tillträdde Nick Earle, tidigare i ledningen för Hewlett-Packard och Ariba, tjänsten som StreamServes koncernchef, Chief Executive Officer. Rekryteringen av Sheila Gibson är ett led i StreamServes satsning på att bli världens ledande leverantör av program för affärskommunikation. Sheila Gibson får nu ansvaret för att utveckla och implementera en global marknadsstrategi för StreamServes plattform för affärskommunikation, med stora och medelstora företag som målgrupp. - Min viktigaste uppgift är att göra StreamServe mer marknadsinriktat, där vi tidigare lagt tonvikten på avancerad teknik och en överlägsen produkt, säger Sheila Gibson. Sheila Gibson har arbetat med marknadsföring inom IT-branschen i över 15 år, senast som ansvarig för marknadsstrategi hos RightWorks Corporation, med Europa, Mellanöstern och Afrika som arbetsfält. Hon har också varit global marknadschef på Baan Company och internationell marknadschef på CODA Group plc. Innan dess arbetade hon på Cap Gemini och 3M i England. För vidare information: Sheila Gibson StreamServe Ltd Tel: 01344 464900 Fax: 01344 464901 E-mail: sheila.gibson@streamserve.com Ulrica Ilander StreamServe AB Tel: 08 686 85 52 Fax: 08 686 85 10 E-mail:ulrica.ilander@streamserve.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/26/20011123BIT00790/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/26/20011123BIT00790/bit0001.pdf