StreamServe-lösning effektiviserar 500 brittiska domstolar

Stororder på 6,5 MSEK från ICL: StreamServe-lösning effektiviserar 500 brittiska domstolar ICL har valt programvaruföretaget StreamServes produkter för att effektivisera och öka snabbheten i de rättsliga processerna i Englands och Wales lokala domstolar. Samtliga 500 domstolar kommer att anslutas till systemet som effektiviserar produktion och distribution av alla dokument som genereras i rättsförhandlingarna. Datakonsultföretag ICL har skrivit ett avtal - värt närmare 450 000 GBP, eller cirka 6,5 MSEK - med StreamServe, vars programvaror ska ingå en systemlösning som integrerar alla dokument i domstolarna i England och Wales, och gör dem tillgängliga online. StreamServes produkter kommer att möjliggöra snabb formatering, produktion och distribution av samtliga officiella domstolsdokument. - Vid varje förhandling genereras ett eller flera dokument som behöver produceras och distribueras till flera olika grupper. Vi behövde en intelligent programvara som kunde hantera detta med ett minimum av manuellt arbete och som enkelt kunde integreras i den stora kundanpassade applikationen som ICL implementerar. Efter att ha utvärderat Streamserves produkter beslutade vi att de var de bästa för detta mycket viktiga projekt. StreamServe är ett flexibelt och kompetent företag som kan ge oss det stöd vi behöver, och med en produkt som är den bästa på marknaden, säger Sal Lahrer, teknisk chef för domstolarnas projekt. - Ökad snabbhet i hantering och distribution av domstolsdokument kommer att bidra kraftigt till att förbättra effektiviteten och snabbheten i de rättsliga processerna. Det är ett mycket komplext arbete att automatisera detta flöde. Vi är mycket glada att vi kunnat stödja ICL i detta viktiga projekt, säger Roger Lawson, VD StreamServe UK. Projektet inkluderar utveckling av två datacentraler hos ICL, som var och en kan kommunicera med upp till 500 lokala domstolar. StreamServes produkter kommer att användas för att skapa mallar för samtliga legala dokument som krävs för rättsprocesserna. Mallarna kommer att finnas både på engelska och walesiska. Specifika data för varje fall matas in och dokumenten kan sedan distribueras via olika kanaler: * Direkt utskrift av enskilda dokument, t ex för utdelning i rättssalen * Batchutskrifter av samtliga dokument * E-post * Fax * Till databas, för arkivering ICL kommer att installera StreamServes produkter vid över 500 domstolar för att hantera mer än 600 olika dokumentmallar som används för en årlig produktion av cirka 40 - 60 miljoner sidor. ICL är ett internationellt IT-tjänsteföretag, verksamt i 40 länder. Av totalt 22.500 medarbetare, återfinns drygt 900 i Sverige, fördelade på 29 kontor från Malmö till Malmberget. Under 1998 omsatte ICL 2 735 miljoner brittiska pund och redovisade en bruttovinst på 64,5 miljoner pund. ICL i Sverige omsatte 1998 ca 1,9 miljarder kronor. För ytterligare information kontakta: Jakob Svärdström, vice koncernchef, VD StreamServe Europa Telefon: 08 - 686 85 33; 070 - 686 85 33 e-post: jakob.svardstrom@streamserve.com StreamServe utvecklar och marknadsför infrastrukturell mjukvara för e- handel som underlättar flexibel affärskommunikation. Produkterna är utformade för att hantera och automatisera flödet av affärskritisk information. De ger kunden möjlighet att skräddarsy kommunikationen med konsumenter, leverantörer och partners, med olika format och via olika kanaler. Produktsviten möjliggör sammankoppling av de ledande affärsapplikationerna och e-handelsplattformarna. StreamServes programvara tillför kunderna ökat värde, effektivitet och flexibilitet i befintliga affärsapplikationer samt anpassar kommunikation från dessa för e-handel. StreamServes programvaror säkerställer också integrerad och automatisk administration och logistik i nya e-handelsföretag och webbportaler. StreamServe startade i Sverige 1995. Under 1998 och 1999 expanderade företaget till Finland, Frankrike, Nederländerna, Norge, Storbritannien, Tyskland och USA. Strategiska allianser med systemintegratörer samt leverantörer av affärsapplikationer och e-handelsplattformar, såsom Intentia, SAP, Scala, Baan och Oracle, förstärker kraftigt StreamServes närvaro på en global marknad. StreamServes mer än 1 500 kunder världen över omfattar företag i ett stort antal branscher samt Internetportaler för business-to-business (B2B) och business-to-consumer (B2C). StreamServes omsättning var 14,7 MUSD under 1999. Ytterligare information om StreamServe återfinns på www.streamserve.com. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/29/20000529BIT00440/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/29/20000529BIT00440/bit0002.pdf