StreamServe öppnar kontor i Chicago

StreamServe öppnar kontor i Chicago Det snabbväxande programvaruföretaget StreamServe öppnar sitt tredje kontor i USA genom en etablering i Chicago. Chicagokontoret blir StreamServes tolfte i åtta länder och två världsdelar. StreamServe utvecklar och marknadsför infrastrukturell mjukvara för e-handel som underlättar flexibel affärskommunikation. Chicagokontoret blir bas för regionen Midwest, en snabbväxande marknad på vilken StreamServe redan har en existerande kundbas. I USA har StreamServe sedan tidigare kontor i Raleigh, North Carolina på östkusten, och San José, Kalifornien på västkusten. I Europa finns kontor i Sverige, Norge, Finland, Tyskland, Nederländerna, Frankrike och Storbritannien. Företaget har sammanlagt 250 anställda världen över. - Etableringen i Mellanvästern är ett naturligt steg i vår strävan att expandera i Nordamerika och att möta den ökande efterfrågan från företag som önskar kommunicera över Internet via sina existerande affärssystem. Vår närvaro i denna region kommer att underlätta vår stadiga tillväxt på den amerikanska marknaden, säger Hans Otterling, koncernchef, StreamServe Inc. StreamServe utvecklar och marknadsför infrastrukturell mjukvara för e- handel som underlättar flexibel affärskommunikation. Produkterna är utformade för att hantera och automatisera flödet av affärskritisk information. De ger kunden möjlighet att skräddarsy kommunikationen med konsumenter, leverantörer och partners, med olika format och via olika kanaler. Produktsviten möjliggör sammankoppling av de ledande affärsapplikationerna och e-handelsplattformarna. StreamServes programvara tillför kunderna ökat värde, effektivitet och flexibilitet i befintliga affärsapplikationer samt anpassar kommunikation från dessa för e-handel. StreamServes programvaror säkerställer också integrerad och automatisk administration och logistik i nya e-handelsföretag och webbportaler. StreamServe startade i Sverige 1995. Under 1998 och 1999 expanderade företaget till Finland, Frankrike, Nederländerna, Norge, Storbritannien, Tyskland och USA. Strategiska allianser med systemintegratörer samt leverantörer av affärsapplikationer och e-handelsplattformar, såsom Intentia, SAP, Scala, Baan och Oracle förstärker kraftigt StreamServes närvaro på en global marknad. StreamServes mer än 1 500 kunder världen över omfattar företag i ett stort antal branscher samt Internetportaler för business-to-business (B2B) och business-to-consumer (B2C). StreamServes omsättning var 14,7 MUSD under 1999. För ytterligare information kontakta: Jakob Svärdström, COO Tel: 08 - 686 85 33 jakob.svardstrom@streamserve.com www.streamserve.com ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/18/20000518BIT00720/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/18/20000518BIT00720/bit0002.pdf