StreamServe skriver avtal med Observer

Sju miljoner engelska pressklipp görs transparenta i IT-systemen StreamServe skriver avtal med Observer * I en pilot för Observers engelska bolag införs nu svenska StreamServes affärslösning för transparent dokumentöverföring. * Lösningen berör i första steget 5000 av Observers brittiska kunder. * Sju miljoner pressklipp och omvärldsanalyser kommer att överföras genom systemet årligen, på något års sikt kan det handla om över fem gånger den volymen. - Det här ger våra kunder en möjlighet att själva bestämma utseendet på de scannade pressklipp, omvärldsanalyser etc vi sänder dem digitalt, säger Anders Bjurstam chef affärsutveckling Observer. Ofta ska informationen vidare i deras kommunikationssystem och nu behöver den inte göras om, kunderna får informationen skräddarsydd för sina system. Idag skickas merparten information via posten, relativt omgående börjar den sändas digitalt. - Det här betyder att våra kunder får informationen ännu snabbare. Vi flyttar affären från engelska posten till British Telecom kan man säga. Detta är en strategisk IT-investering vi gör. Vi kommer nå ut med pressklipp digitalt till alla kunder oavsett den plattform de har. StreamServes lösning läggs som ett skikt i hjärtat av Observers kommunikationslösning. - Tekniskt kan vi leverera även mot mobil och Palm Pilots. Systemet klarar att bryta ned informationen och sedan bygga upp den så att den passar varje kunds önskemål och IT-system. StreamServe hanterar all affärskritisk kommunikation in och ut från de stora affärssystemen. Oberoende av plattform automatiserar och effektiviserar StreamServe den dagliga kommunikationen, med allt från traditionella brev, e-post till XML dokument. StreamServe startade i Sverige 1995 och har på kort tid vuxit till en koncern med över 3000 företagskunder. Dotterbolag finns i USA och sju europeiska länder. StreamServe har ett nära samarbete med ledande leverantörer av affärssystem, bland andra IFS, SAP, Oracle, Intentia, Baan, IBS och Scala. StreamServe har även inlett ett samarbete med IBM. Se även www.streamserve.com. Kontakt Stefan Blomqvist, VD Norden: 08-686 85 47 stefan.blomqvist@streamserve.com Anders Bjurstam, utvecklingschef Observer, 08-507 410 00, 0705 64 16 50, Anders.bjurstam@observer.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/13/20030512BIT00430/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/13/20030512BIT00430/wkr0002.pdf