Utökat stöd för e-handelskommunikation i StreamServe

Utökat stöd för e-handelskommunikation i StreamServe Det snabbväxande svenska programvaruföretaget StreamServe förbättrar sitt flaggskepp inom mjukvara för e-handel, StreamServe. Förbättringarna är framtagna för att lösa företags största utmaning inom e-handel, nämligen att effektivt kommunicera med kunder, leverantörer och e-marknadsplatser. StreamServe är en ledande leverantör av mjukvara för e-handel och ett av Sveriges största och mest framgångsrika programvaruföretag med 275 anställda och verksamhet i åtta länder. - I dagens internetbaserade ekonomi förväntas företag göra affärer via en uppsjö av informationskanaler och format. Nyckeln till framgång ligger i att kunna utbyta information och dokument via utskrift, fax, EDI och XML samt möjliggöra en enkel och snabb integration med andra bolags affärssystem, och samtidigt förbereda sig för kommunikation via XML och s k mobil handel. Allt detta är möjligt med StreamServe, säger Hans Otterling, koncernchef, StreamServe. StreamServe utvecklar och marknadsför infrastrukturell mjukvara för e- handel som underlättar flexibel affärskommunikation. StreamServes lösning erbjuder nu tre naturliga steg i ett företags utveckling inom e-handel; Document Delivery & Presentation, eBusiness Enablement och eBusiness Collaboration. Document Delivery & Presentation - Vanliga affärsdokument som inköpsordrar, fakturor och transporthandlingar driver fortfarande handeln mellan företag ('B2B'). StreamServes nya lösning har starka kopplingar mot marknadens samtliga affärssystem som t ex SAP, Movex, Oracle, J.D. Edwards och IFS. Produkten extraherar information, personifierar och publicerar dokument via ett antal kommunikationskanaler som utskrift, fax, email eller till digitalt arkiv. eBusiness Enablement - StreamServe erbjuder en överlägsen e- handelsfunktionalitet, främst inom stödet för schemaoberoende XML via bl a Open Application Group, RosettaNet och BizTalk. Handlande företag kan integrera sina system genom XML eller EDI via Internet. Produkten erbjuder kopplingar mot tredjeparts logistiker och betalningportaler. StreamServe erbjuder även stark funktionalitet inom Wireless med stöd för både SMS och WAP (WML). eBusiness Collaboration - Med StreamServe kan företag hantera komplexa affärs-transaktioner över Internet direkt med andra företag eller via e- marknadsplatser. Den nya lösningen tillhandahåller även stöd för automatiserade e-handelsprocesser och möjliggör tvåvägsintegration med de stora affärssystemen som Oracle, Movex and SAP. Den nya versionen stödjer även köhantering via olika standarder som MSMQ (Microsoft) och MQ Series (IBM), vilket gör StreamServe till en skalbar plattform för meddelandehantering. StreamServes mjukvara ger flexibla e-handelslösningar, somkan utvecklas i takt med företagets affärskommunikativa krav. Den utökade funktionaliteten är byggd på StreamServes modulära komponentteknologi: Befintliga kunder som idag använder StreamServe för "output management" och automatisk utdatadistribution kan enkelt uppgradera till den nya generationen e- handelsfunktionalitet. Produkten kommer säljas och implementeras via både direkta och indirekta försäljningkanaler. Pressinbjudan StreamServe presenterar i dag den nya funktionaliteten i StreamServe i samband med ett seminarium på Berns Salonger i centrala Stockholm. StreamServes vice koncernchef Jakob Svärdström kommer att presentera bolagets produktserie för "formatoberoende, säker och snabb kommunikation över Internet" med början kl 10.00. Representanter för media är hjärtligt välkomna att besöka såväl presentationen av StreamServe som det efterföljande seminariet. Klockan 12.00 bjuder StreamServe på lunch. Produktpresentationen följs av ett halvdagsseminarium på temat: "Erfarenheter och strategier kring portaler och e-marknadsplatser". Under eftermiddagen (kl 12.30-17.30) berättar representanter för några av StreamServes partners (bl a Oracle, Sun Microsystems, Mind och eu- supply.com) om sina erfarenheter av utmaningarna kring applikationsintegration, kommunikation och innehållet på den elektroniska marknadsplatsen. För de journalister som inte har möjlighet att delta på plats, kommer förmiddagspasset om StreamServes programvara (som hålls på engelska) att finnas åtkomlig via direktsänd s k webb-tv, och kunna ses från bolagets hemsida www.streamserve.com mellan kl 10.00 och kl 12.00 onsdagen den 11 oktober. Om StreamServe: StreamServe utvecklar och marknadsför infrastrukturell mjukvara för e- handel som underlättar flexibel affärskommunikation. Produkterna är utformade för att hantera och automatisera flödet av affärskritisk information. De ger kunden möjlighet att skräddarsy kommunikationen med konsumenter, leverantörer och partners, med olika format och via olika kanaler. Produktsviten möjliggör sammankoppling av de ledande affärsapplikationerna och e-handelsplattformarna. StreamServes programvara tillför kunderna ökat värde, effektivitet och flexibilitet i befintliga affärsapplikationer samt anpassar kommunikation från dessa för e-handel. StreamServes programvaror säkerställer också integrerad och automatisk administration och logistik i nya e-handelsföretag och webbportaler. StreamServe startade i Sverige 1995. Under 1998 och 1999 expanderade företaget till Finland, Frankrike, Nederländerna, Norge, Storbritannien, Tyskland och USA. Strategiska allianser med systemintegratörer samt leverantörer av affärsapplikationer och e-handelsplattformar, såsom Intentia, SAP, Scala, Baan och Oracle förstärker kraftigt StreamServes närvaro på en global marknad. StreamServes mer än 1800 kunder världen över omfattar företag i ett stort antal branscher samt Internetportaler för business-to-business (B2B) och business-to-consumer (B2C). För ytterligare information kontakta: Stefan Blomqvist, Nordenchef, StreamServe AB Tel: 08-686 85 47; 070-686 85 47 stefan.blomqvist@streamserve.com eller: Jakob Svärdström, vice koncernchef, StreamServe, Inc. Tel: 08-686 85 33; 070-686 85 33 jakob.svardstrom@streamserve.com www.streamserve.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/11/20001011BIT00020/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/11/20001011BIT00020/bit0002.pdf