Skotillverkaren Legero omorganiserar för att möta handelns behov

Den Österrikiska skotillverkaren LEGERO Schuhfabrik med varumärkena Legeroför vuxna ochSuperfitför barn byter namn till Legero united. För att möta handelns förändrade behov omorganiserar företaget samt anställer en ny Sverigechef och nytt säljstöd för Norden.

- Vi ställer om för att möta morgondagens förväntningar och behov från skobranschen. Vi ser att många av våra viktiga kunder redan arbetar över landsgränserna och det är därför viktigt att vi som leverantör har samma perspektiv och fokus, säger Jonas Rampe, Nordenchef för Legero united.

Från vänster: Elin Kjellberg, Marc Ahlgren, Jonas Rampe

Norden är företagets viktigaste tillväxtområde och därför anställs Elin Kjellberg som sälj- och marknadsassistent för Norden. Marc Ahlgren anställs som ny Sverigechef och kommer att arbeta tillsammans med Mikael Toftling som fortsätter som säljare. Legeros tidigare Sverigechef Jonas Rampe övergår, efter 16 år som Sverigechef, till att bli övergripande Nordisk chef med ansvar för Sverige, Norge, Danmark, Finland och Baltikum.

Marc Ahlgren – ny Sverigechef
Marc kommer att vara placerad i Stockholm. Han kommer närmast från Under Armour där han har arbetat som försäljningsansvarig för nyckelkunder i Norden.

Elin Kjellberg – sälj- och marknadsassistent Norden
Elin kommer att vara placerad i Stockholm och arbeta som säljstöd för samtliga nordiska länder. Elin kommer närmast från Trade Partners Sweden.

- Vi har rekryterat två oerhört kompetenta personer och satsar nu framåt för att stå starka som en viktig producent, leverantör och partner. Branschen är inne i en stor förändringsprocess och den här omorganisationen och dessa nyrekryterade personerna kommer stötta detta, säger Jonas Rampe.

Både Legero och Superfit kommer att omprofileras som varumärken och göras än mer synliga för konsumenterna.

Superfit är marknadsledande på barnskor i Europa och använder 70 år av erfarenhet vid design och produktion. Framgången bygger på perfekt passform och utmärkt kvalitet kombinerat med modern design och innovativ funktionalitet. Superfits barnskor är baserade på ortopedisk skoexpertis och utvecklade tillsammans med barnläkare för att på bäst möjliga sätt anpassas för barnfötter.
Läs gärna mer på www.superfit.se

Legero är ett skovarumärke där fokus ligger på bekväma och funktionella skor tillverkade i högkvalitativa material. Komforten kommer alltid i första rummet. Läs gärna  mer på www.legero.at

För mer information eller bilder, vänligen kontakta:
Magdalena Höglund, Presskontakt, Highland PR, tel: 0733338840,
e-post: magdalena@highlandpr.se
Jonas Rampe, Nordenchef, Legero united, tel: 070 777 3131
e-post: jonas.rampe@legero.at

Om oss

Superfit är marknadsledande på barnskor i Europa och använder 70 år av erfarenhet vid design och produktion. Framgången bygger på perfekt passform och utmärkt kvalitet kombinerat med modern design och innovativ funktionalitet. Superfits barnskor är baserade på ortopedisk skoexpertis och utvecklades ursprungligen tillsammans med barnläkare för att på bäst möjliga sätt anpassas för barnfötter. Sedan dess ligger Superfit i framkant och produkterna anpassas utifrån de senaste vetenskapliga rönen tillsammans med läkare och experter. Superfit har sitt huvudkontor i Graz, Österrike, och säljer barnskor i över 45 länder. Läs gärna mer på www.superfit.se

Citat

- Vi ställer om för att möta morgondagens förväntningar och behov från skobranschen. Vi ser att många av våra viktiga kunder redan arbetar över landsgränserna och det är därför viktigt att vi som leverantör har samma perspektiv och fokus.
Jonas Rampe, Nordenchef för Legero united.