Inbjudan till presskonferens: Sveaskog presenterar förslag till: Bättre naturvård till lägre kostnad!

INBJUDAN TILL PRESSKONFERENS Sveaskog presenterar förslag till: Bättre naturvård till lägre kostnad! När skog undantas från produktion får Sverige mindre virke till skogsindustrin, färre jobb och i förlängningen en sämre ekonomisk tillväxt. Samtidigt vill vi klara högt ställda miljömål. Dagens naturvårdsarbete är inte heller enligt vår mening tillräckligt kostnadseffektivt. Vid en presskonferens på onsdagen presenterar Sveaskogs ordförande Bo Dockered en rad förslag på hur naturvårdsarbetet kan förbättras genom nya idéer och förändrade uppdrag till landets länsstyrelser, skogs- och naturvårdsmyndigheter. Sveaskogs vd Lars Sköld berättar hur företaget arbetar med ökad skogsproduktion och naturvårdschef Stefan Bleckert berättar om olika former av naturvård. En kort presentation av Sveaskogs resultat för tredje kvartalet kommer att ges. Vid presskonferensen presenteras även en ny studie av finska analysföretaget JP Management Consulting om vilka konsekvenser naturvården får för skogsnäringen och sysselsättningen. Sveaskogs ordförande Bo Dockered, vd Lars Sköld samt naturvårdschef Stefan Bleckert medverkar. Det gör även Louis Carbonnier från analysföretaget JP Management Consulting. Dag: Onsdagen den 29 oktober Tid: Klockan 14.00-15.00 Plats: Norra Latin, Drottninggatan 71 B, Stockholm Välkommen! Vid frågor kontakta Leif Öster, informationschef Sveaskog, tel. 070-555 81 55 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/27/20031027BIT00850/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/27/20031027BIT00850/wkr0002.pdf

Sveaskog är Sveriges största skogsägare. Vi vill visa vägen till ett hållbart samhälle och vara ledande i utvecklingen av ett hållbart skogsbruk. Vår viktigaste uppgift är därför att bruka skogen så att klimatnyttan, den biologiska mångfalden liksom sociala och ekonomiska värden förstärks både nu och för framtida generationer. Vi har drygt 840 anställda i hela Sverige. Sveaskog ägs av den svenska staten. För mer information: www.sveaskog.se