Nytt fiskekort för sommarens toppvatten

Guld för kräsna sportfiskare: Nytt fiskekort för sommarens toppvatten Nu plockar landets två miljoner fritidsfiskare fram sina fiskespön inför sommarens fiskehöjdpunkter. Samtidigt lanserar Sveaskog, i samarbete med Sportfiskarna och Statens fastighetsverk, ett nytt fiskekort för kräsna sportfiskare - Sveafiskekortet Guld. Sveafiskekortet Guld vänder sig främst till fritidsfiskare med intresse av högklassigt fiske efter öring, röding, harr och lax. Utöver de cirka 1000 fiskevatten som ingår i Sveafiskekortet bas och silver i hela landet ger Guldkortet tillgång till toppfiskevatten som Mörrum i Blekinge och Saarikoski i Norrbotten. Kopplat till Guldkortet finns även erbjudanden med kraftiga rabatter från fiskeentreprenörer och hotellanläggningar. Till exempel kan man få sju dygns fiske efter öring och röding i Malingsbo/Kloten, egen båt och utrustad stuga för sex personer, för endast 3 100 kronor under högsäsong. Sveafiskekortet Guld är personligt och kostar 2000 kronor för ett års fiske. I kortet ingår även en årsprenumeration på en fisketidning. Medlemmar i Sportfiskarna erbjuds 10% rabatt på kortet. Se även sid. två för karta över de toppfiskevatten som ingår och bilder. Sveaskog är Sveriges största skogs- och fiskevattenägare, med cirka 16 procent av landets totala skogsareal. Företaget har i uppgift att förvalta statens skogar på ett föredömligt sätt, såväl produk tionsmässigt som ur miljösynpunkt. Koncernen, som är helägd av svenska staten, har drygt 2000 anställda och en årlig omsättning på ca 8 miljarder kronor. Removed graphics Removed graphics Removed graphics Removed graphics Högupplösta bilder finns att ladda ner från Sveaskogs pressrum på www.sveaskog.se För mer information kontakta: Bo-Göran Karlsson, chef Verksamhetsområde Jakt, Fiske & Naturupplevelser, tel 0923-787 03 Leif Öster, informationschef Sveaskog, tel 08-655 94 14, 070-555 81 55 Stefan Nyström, Sportfiskarna, tel 08-704 44 85 Carita Bäcklund, Fastighetsverket, tel 063-10 24 44 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/28/20030428BIT00650/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/28/20030428BIT00650/wkr0002.pdf

Sveaskog är Sveriges största skogsägare. Vi vill visa vägen till ett hållbart samhälle och vara ledande i utvecklingen av ett hållbart skogsbruk. Vår viktigaste uppgift är därför att bruka skogen så att klimatnyttan, den biologiska mångfalden liksom sociala och ekonomiska värden förstärks både nu och för framtida generationer. Vi har drygt 840 anställda i hela Sverige. Sveaskog ägs av den svenska staten. För mer information: www.sveaskog.se