Sveaskog erhåller godkännande från tyska konkurrensmyndigheten

Sveaskog erhåller godkännande från tyska konkurrensmyndigheten I det prospekt Sveaskog AB offentliggjort i anledning av erbjudandet till aktieägarna i AssiDomän AB framgår att ansökan om myndighetsgodkännande inlämnats den 8 november 2001 till konkurrensmyndigheten i Tyskland. Sveaskog AB har nu erhållit sådant myndighetsgodkännande. Sveaskog AB (publ) ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/28/20011128BIT01600/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/28/20011128BIT01600/bit0001.pdf

Sveaskog är Sveriges ledande skogsföretag och vi säljer timmer, massaved, biobränsle, skogsplantor och skogliga tjänster. Sveaskog kompletterar utbudet från egen skog med inköp från andra skogsägare, byten och import. Dessutom jobbar vi med markaffärer och utvecklar skogen som en plats för fiske, jakt och andra naturupplevelser. Skogen och dess tillgångar är vår kärnverksamhet och hållbar utveckling genomsyrar allt som görs. Vi omsätter 6,2 miljarder kronor och är ca 846 anställda. Vi ägs av svenska staten. www.sveaskog.se