Världens största skidskyttetävling till Östersund!

Världens största skidskyttetävling till Östersund! Mellan den 7-11 mars år 2011 kommer över 1000 deltagare till Östersund för att göra upp om gulden i Skogs-EM i skidskytte. Man räknar med att arrangemanget kommer att generera närmare 5000 gästnätter. Skogs-EM som arrangeras för 43:e gången är deltagarmässigt världens största skidskytteevenemang och är förutom prestigen en stor branschträff inom Europas skogsnäring. Senast Sverige stod som värd för Skogs-EM var i Falun 1986.
Förutom utslagsgivande tävlingar på VM-stadion från 2008 är skogs-EM en utomordentlig möjlighet för Sverige att visa upp en exotisk natur i prunkande vinterskrud.

- Sveaskog är en stolt partner till svenskt skidskytte, en sport som är på stark frammarsch. För oss är det därför både naturligt och hedrande att vara värd för branschmästerskapet Skogs-EM. När vi har kollegor här på besök från skogsbranschen i hela Europa ska vi marknadsföra både Sverige och det världsledande svenska skogsbruket. Det ger ypperliga möjligheter till nya och utvecklade affärssamarbeten, säger Gunnar Olofsson VD Sveaskog. Som arrangörer för Skogs-EM står Sveaskog, Östersunds kommun och Biathlon Events vilka bjuder in till en pressträff för att berätta mer om evenemanget.

När: Måndagen den 26 april kl 13.00 – 14.00 Var: Sekretariatet, Skidskyttestadion i Östersund

För mer information: Lisa Engman, projektledare Biathlon Events AB, tfn 070 – 6781824