Elfsborgs Läns Allehanda och Trollhättans Tidning i samarbete med Svenska Dagbladet om Näringsliv Elfsborgs Läns Allehanda och Trollhättans Tidning har träffat en överenskommelse med Svenska Dagbladet som innebär att de två tidningarna erbjuder sina läsare den dagliga affärstidningen Näringsliv, som produceras av Svenska Dagbladets Näringslivsredaktion. Totalt har nu 27 regiontidningar avtalat med SvD om samarbete kring den nya affärstidningen. Näringsliv är en heltäckande nyhetstidning med bevakning av allt den moderna affärsläsaren efterfrågar - svenska och internationella nyheter om börs, företag, ekonomisk politik, arbetsmarknad, makroekonomi och komplett börsinformation. Stor vikt läggs vid journalistiken kring privatekonomiska frågor - inte minst i höst när frågorna kring premiepensionsvalet står i centrum. Överenskommelsen innebär att Elfsborgs Läns Allehanda och Trollhättans Tidning erbjuder sina läsare ett tilläggsabonnemang på affärstidningen Näringsliv. För en låg extrakostnad distribueras Näringsliv hem till läsarna tillsammans med Elfsborgs Läns Allehand och Trollhättans Tidning fem dagar i veckan, måndag till fredag. Tidigare har Svenska Dagbladet träffat likalydande avtal med Vestmanlands Läns Tidning, Norrköpings Tidningar, Östgöta Correspondenten, Borås Tidning, Smålandsposten, Barometern, Blekinge Läns Tidning, Helsingborgs Dagblad, Falu Kuriren, Borlänge Tidning/Södra Dalarnes Tidning, Upsala Nya Tidning, Nordvästra Skånes Tidningar, Södermanlands Nyheter, Hudiksvalls Tidning, Hälsinge Kuriren, Ljusdals-Posten, Länstidningen i Södertälje, Ålandstidningen, Norrtelje Tidning, Norrbottens-Kuriren, Östersund-Posten, Norra Västerbotten, Västerviks-Tidningen, Eskilstuna-Kuriren och Katrineholms-Kuriren. Stockholm den 3 okt 2000 För mer information Elfsborgs Läns Allehanda och Trollhättans Tidning: Björn Öhlin, vd, 0520- 49 42 00, Torbjörn Håkansson, chefredaktör, 0520-49 42 00. Svenska Dagbladet: Hannu Olkinuora, chefredaktör, 08-13 57 25, Anders Borg, redaktionschef Näringsliv, 08-13 56 33, 070-547 31 34. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/03/20001003BIT00870/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/03/20001003BIT00870/bit0002.pdf