Norra Västerbotten i samarbete med Svenska Dagbladet om nya Näringsliv

Norra Västerbotten i samarbete med Svenska Dagbladet om nya Näringsliv Norra Västerbotten i Skellefteå har träffat en överenskommelse med Svenska Dagbladet som innebär att tidningen erbjuder sina läsare den nya dagliga affärstidningen Näringsliv, som produceras av Svenska Dagbladets Näringslivsredaktion. Totalt har nu 21 regiontidningar avtalat med SvD om samarbete kring den nya affärstidningen. Nya Näringsliv är en heltäckande nyhetstidning med bevakning av allt den moderna affärsläsaren efterfrågar - svenska och internationella nyheter om börs, företag, ekonomisk politik, arbetsmarknad, makroekonomi och komplett börsinformation. Stor vikt läggs vid journalistiken kring privatekonomiska frågor. Överenskommelsen innebär att Norra Västerbotten erbjuder sina läsare ett tilläggsabonnemang på affärstidningen Näringsliv. För en låg extrakostnad distribueras Näringsliv hem till läsarna tillsammans med Norra Västerbotten sex dagar i veckan, måndag till lördag. Tidigare har Svenska Dagbladet träffat likalydande avtal med Vestmanlands Läns Tidning, Norrköpings Tidningar, Östgöta Correspondenten, Borås Tidning, Smålandsposten, Barometern, Blekinge Läns Tidning, Helsingborgs Dagblad, Falu Kuriren, Borlänge Tidning/Södra Dalarnes Tidning, Upsala Nya Tidning, Nordvästra Skånes Tidningar, Södermanlands Nyheter, Hudiksvalls Tidning, Hälsinge Kuriren, Ljusdals-Posten, Länstidningen i Södertälje, Ålandstidningen, Norrtelje Tidning och Norrbottens-Kuriren. För mer information Svenska Dagbladet: Hannu Olkinuora, chefredaktör, 08-13 57 25, Anders Borg, chef Näringsliv, 08-13 56 33, 070-547 31 34. Norra Västerbotten: Ola Theander, chefredaktör, Cal Wikström, verkställande direktör och Åke Stenlund, marknadschef, 0910-577 00. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/02/20000502BIT01200/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/02/20000502BIT01200/bit0002.pdf