Östersunds-Posten i samarbete med Svenska Dagbladet om nya Näringsliv

Östersunds-Posten i samarbete med Svenska Dagbladet om nya Näringsliv Östersunds-Posten har träffat en överenskommelse med Svenska Dagbladet som innebär att tidningen erbjuder sina läsare den nya dagliga affärstidningen Näringsliv, som produceras av Svenska Dagbladets Näringslivsredaktion. Totalt har nu 22 regiontidningar avtalat med SvD om samarbete kring den nya affärstidningen. Nya Näringsliv är en heltäckande nyhetstidning med bevakning av allt den moderna affärsläsaren efterfrågar - svenska och internationella nyheter om börs, företag, ekonomisk politik, arbetsmarknad, makroekonomi och komplett börsinformation. Stor vikt läggs vid journalistiken kring privatekonomiska frågor. Överenskommelsen innebär att Östersunds-Posten erbjuder sina läsare ett tilläggsabonnemang på affärstidningen Näringsliv. För en låg extrakostnad distribueras Näringsliv hem till läsarna tillsammans med Östersunds-Posten sex dagar i veckan, måndag till lördag. Tidigare har Svenska Dagbladet träffat likalydande avtal med Vestmanlands Läns Tidning, Norrköpings Tidningar, Östgöta Correspondenten, Borås Tidning, Smålandsposten, Barometern, Blekinge Läns Tidning, Helsingborgs Dagblad, Falu Kuriren, Borlänge Tidning/Södra Dalarnes Tidning, Upsala Nya Tidning, Nordvästra Skånes Tidningar, Södermanlands Nyheter, Hudiksvalls Tidning, Hälsinge Kuriren, Ljusdals-Posten, Länstidningen i Södertälje, Ålandstidningen, Norrtelje Tidning, Norrbottens-Kuriren och Norra Västerbotten. För mer information Svenska Dagbladet: Hannu Olkinuora, chefredaktör, 08-13 57 25, Anders Borg, chef Näringsliv, 08-13 56 33, 070-547 31 34. Östersunds-Posten: Bosse Svensson, chefredaktör, 063-16 16 35, Göran Henriksson, verkställande direktör, 063-16 16 05. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/04/20000504BIT01240/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/04/20000504BIT01240/bit0002.pdf