Internetsida om premiepensionen i Handelsbanken

Internetsida om premiepensionen i Handelsbanken Handelsbanken har i dagarna publicerat en Internetsida om premiepensionen. Sidan nås genom adresserna www.handelsbanken.se/premiepension och www.dinnyapension.nu. Internetsidan innehåller information om det nya pensionssystemet i allmänhet och premiepensionen i synnerhet. Här finner man råd och vägledning om hur man väljer fonder samt information om vilka fonder Handelsbanken erbjuder i premiepensionsvalet. Dessutom finns det möjlighet att göra en beräkning av hur stor den egna pensionen kan bli. På sidan finns också en kort film med budskapet att kunden bör göra ett aktivt val och gärna besöka sitt kontor för rådgivning. Musiken i filmen är skriven av Sten Booberg från bandet Lolita Pop. För ytterligare information kontakta: Thomas Ljungberg, Handelsbanken, tel: 019-17 8741 eller Sara Thorsson, Handelsbanken Fonder, tel: 08-701 1719. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/06/02/20000602BIT00180/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/06/02/20000602BIT00180/bit0002.pdf