Cecilia Marlow vald till ny styrelseordförande i Svenska Handelsfastigheter

Cecilia Marlow valdes till ny styrelseordförande efter Johan Röhss vid fredagens årsstämma i Svenska Handelsfastigheter.

Johan Röhss kvarstår i styrelsen och beslutet innebär därmed att styrelsen utökas till totalt fem ledamöter, inklusive styrelseledamöterna Lennart Sten, Thomas Holm och Bo Liffner som samtliga omvaldes.

Cecilia Marlow tillför Svenska Handelsfastigheter värdefull kompetens inom detaljhandeln med ett förflutet både som styrelseledamot och som operativ chef inom branschen. Cecilia sitter i ett flertal styrelser bland dem Clas Ohlson, Midsona, Platzer Fastigheter, Mathem samt Fazer. Därtill har hon tidigare varit VD för Kronans Droghandel, Polarn O. Pyret samt Ordning & Reda.

Alumni har bistått vid rekryteringsprocessen.

Styrelsen i Svenska Handelsfastigheter AB

Denna information är sådan information som Svenska Handelsfastigheter är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 9 juni kl. 11.30 CET.

Svenska Handelsfastigheter
Tel: 010 10 141 00 Fax: 010 10 140 65