Gyllene containern med tre miljoner kronor landar på Östermalm i Stockholm

Postkodlotteriets Gyllene container, som innehåller tre miljoner kronor, landar på Östermalm, Stockholm torsdagen den 26 oktober och delas ut till lottköpare i postnummer 114 48. En av dessa vinnare kommer ensam vinna en miljon kronor.

Postkodlotteriets specialvinst, Gyllene containern, med tre miljoner kronor i vinstpott kommer att lottas ut vid tio tillfällen under hösten. Den tredje dragningen landade nu i postnummer 114 48 på Östermalm i Stockholm. Vinsterna kommer att delas av 32 lottköpare boende i det vinnande postnumret.

Med ett tv-team i hälarna äntrar Sandra Dahlberg scenen i Tessinparken mellan klockan 16.00 och 18.00 och avslöjar där och då vilken den vinnande postkoden är då vinnarna i denna får dela på ytterligare en miljon kronor. Sist, men inte minst, öppnas den Gyllene containern och då avslöjas vem som enskilt vinner en miljon kronor på sitt unika lottnummer.

Gyllene container-inslaget från Tessinparken kommer att sändas den 3 november i tv- programmet Drömpyramiden, på TV4 klockan 19.30.

Plats: Tessinparken
Tid: kl.16.00 – 18.00
Det bjuds på kaffe och kaka.

Om Gyllene containern

Gyllene containern är en specialvinst i Postkodlotteriet som lottas ut under hösten 2017. Totalt kommer 30 miljoner kronor att delas ut, fördelat på tio vinnande orter. Varje container innehåller tre miljoner kronor som fördelas enligt nedan;

• En miljon kronor delas mellan alla lottinnehavare i det vinnande postnumret

• En miljon kronor fördelas mellan lottinnehavare i den vinnande postkoden

• En miljon kronor vinner en enskild person på sitt unika lottnummer

För information/bilder

Eva Voors,  Pr-och pressansvarig, Svenska Postkodlotteriet

Telefon: 076-101 6956, eva.voors@postkodlotteriet.se

Svenska Postkodlotteriet är ett av Sveriges mest populära lotterier med nära en miljon kunder. Under varumärket finns även bingo och skraplotter online och en rad populära tv-program, bland annat PostkodMiljonären som sänds i TV4. Överskottet från Postkodlotteriets produkter går till 53 ideella organisationer. Sedan starten 2005 har Postkodlotteriet genererat 8,3 miljarder till välgörenhet och samtidigt gjort fler än 900 svenskar till miljonärer. Operatörsbolag för Svenska Postkodlotteriet är Novamedia Sverige AB som också äger konceptet.

Svenska Postkodlotteriet är ett av Sveriges mest populära lotterier med nära en miljon kunder. Under varumärket finns även bingo och skraplotter online och en rad populära tv-program, bland annat Postkodmiljonären som sänds i TV4. Överskottet från Postkodlotteriets produkter går till 56 ideella organisationer. Sedan starten 2005 har Postkodlotteriet genererat 9,4 miljarder till välgörenhet och samtidigt gjort fler än 1 000 svenskar till miljonärer. Operatörsbolag för Svenska Postkodlotteriet är Novamedia Sverige AB.