Uttagna i längdlandslagets träningsgrupper

Förbundskaptenerna Joakim Abrahamsson (herrar) och Rikard Grip (damer), samt herrsprinttränaren Arild Monsen har tagit ut A-landslagets träningsgrupper för säsongen 2010/2011. Säsongens stora mål är VM i Oslo i februari.

Följande åkare är uttagna: Traditionella gruppen herrar Anders Södergren, Östersunds SK Marcus Hellner, Gellivare Skidallians Johan Olsson, Åsarna IK Daniel Richardsson, Hudiksvalls IF Jens Eriksson, Dala-Floda IF Traditionella gruppen damer Charlotte Kalla, IFK Tärendö Anna Haag, IFK Mora SK Hanna Falk, Ulricehamns IF Ida Ingemarsdotter, Åsarna IK Hanna Brodin, Falun-Borlänge SK Sara Lindborg, Östersunds SK Magdalena Pajala, Piteå Elit Lina Andersson, Piteå Elit Sprintgruppen herrar Teodor Peterson, Åsarna IK Robin Bryntesson, Sollefteå SK Jesper Modin, Piteå Elit Emil Jönsson, Årsunda IF Mats Larsson, Åsarna IK Kontaktpersoner: Joakim Abrahamsson, förbundskapten herrar, 070/372 10 03, Rikard Grip, förbundskapten damer, 070/580 66 89, Arild Monsen, +47 41264139.