Lena Sammeli-Johansson ny VD i Svenska Skogsplantor AB

Lena Sammeli-Johansson har utsetts till ny vd i Svenska Skogsplantor AB från den 1 maj. Lena är för närvarande chef för marknadsområde Norr inom Svenska Skogsplantor AB. Hon efterträder Urban Eriksson som tillträtt som virkesmarknadschef i Sveaskog.

Lena Sammeli-Johansson har lång erfarenhet från Svenska Skogsplantors verksamhetsområden och har stor kunskap om både produktion, marknadsföring och försäljning. - Lena Sammeli-Johansson har den bakgrund och erfarenhet som krävs för att fortsätta utvecklingen av Svenska Skogsplantor som affärspartner och arbetet med att öka värdet på företagets produkter och tjänster, säger Urban Eriksson, som blir ny ordförande i Svenska Skogsplantor. Svenska Skogsplantor AB är ett rikstäckande företag med fokus på god skogsvård. Verksamheten omfattar produktion och försäljning av frö och skogsplantor samt en växande uppdragsverksamhet med skogsföryngring som specialitet. I Sverige är företaget etablerat med sex moderna produktionsanläggningar och ett stort antal terminaler för försäljning och distribution. Företaget är även verksamt på den finska marknaden via dotterbolaget, Oy Nordic Forest Plant AB. Företagets omsättning är ca 275 MSEK med ca 85 fast anställda medarbetare. Svenska Skogsplantor AB är idag ett dotterbolag inom Sveaskogkoncernen. För mer information kontakta: Urban Eriksson, blivande ordförande Svenska Skogsplantor, tel. 0582- 68 69 70, 070-645 04 10 Lena Sammeli-Johansson, blivande vd Svenska Skogsplantor, tel. 026-61 53 00, 070-530 46 53