Svenskt Kvalitetsindex 2010

Svenskt Kvalitetsindex fortsätter att gå i kunders och brukares tjänst. Under 2009 presenterades information kring ett 40-tal olika branscher. Resultaten och analyserna under 2010 kommer bli minst lika omfattande. Mer än 300 000 intervjuer är planerade. Publicering av de årliga branschstudierna startar i slutet av maj och kommer sedan presenteras löpande under resten av året. Ett antal nya branscher är planerade 1. Träningscenter 2. Sparande 3. Lokal transport (storstäder) 4. Utökning av detaljhandel (hemelektronik, klädkedjor etc) Fullständig publiceringslista är bifogad. SKI kommer också fortsätta publicera restultat kring hur svenska folket ser på den ekonomiska framtiden (sin egen liksom landets). Detta sker kvartalsvis och nu på måndag kommer tron på ekonomin för första kvartalet 2010. Här noterar vi stora förändringar jämfört med tidigare och att skillnader mellan olika åldersgrupper är särskilt stora. För mer information kring våra studier kontakta Johan Parmler