Dags för ny handfast B2B-träff på fredag

På fredag den 27 augusti arrangerar Annonsörföreningen det andra mötet i det nystartade B2B nätverket. Mötet äger rum på Kalmar Industries. Och värd är Marknadsdirektör Benoît Passard.

"Hur kan en liten global aktör göra sin revolution från maskintänkande till helhetstänkande" är rubriken, när B2B-nätverket träffas för andra gången den 27 augusti.

Kalmar Industries är denna gång värd för arrangemanget. Och marknadsdirektör Benoît Passard kommer bland annat att berätta om de olika kommunikationsverktyg som Kalmar Industries använder och går sedan in på deras framtida strategi.

Initiativ från Annonsörföreningens medlemmar - Det är roligt att intresset är stort för nätverket. Initiativet kommer från några av våra medlemmar. Det känns bra att kunna driva en fråga tillsammans med dem. Det är givande att få ta del av hur andra marknadschefer resonerar i olika kommunikationsfrågor. Min förhoppning är att dessa träffar ska hjälpa alla deltagare att blir så effektiva som möjligt i sin kommunikation, säger Anna Paues Herlin, projektledare på Annonsörföreningen och ansvarig för B2B nätverket.

Om oss

Sveriges Annonsörer har funnits sedan 1924. Vi är den enda intresseorganisationen som är exklusiv för annonsörer/köpare av marknadskommunikation. Ett medlemskap hos oss ger alla anställda på marknadsavdelningen tillgång till konkreta verktyg och en bred kunskapsbank. I våra nätverk finns cirka 5000 branschkollegor att utbyta kunskap med – ett förlängt marknadsteam helt enkelt. Våra verktyg stärker en marknadsförares roll, smidigt och lättillgängligt. Vi är ett stöd för en ansvarsfull marknadsföring som ger effekt. Effekt är vår huvudfråga, vi driver tre branschinitiativ som fokuserar på effekt för att säkerställa att vi ger branschen och bra verktyg för att kunna skapa effektfull marknadsföring. Läs gärna mer på www.annons.se Sveriges Annonsörer arrangerar även tävlingen 100-wattaren, vars pressrum du hittar här: http://news.cision.com/se/100-wattaren