Sveriges Byggindustrier välkomnar en ny gemensam näringslivsorganisation

Sveriges Byggindustrier välkomnar en ny gemensam näringslivsorganisation Vid BIs stämma den 17 maj 2000 presenterades HuvudmannaGruppens förslag om att SAF och Industriförbundet bildar den nya organisationen Svenskt Näringsliv enligt de intentioner som lagts fram av gruppen. - Vi ser positivt på att SAF och Industriförbundet går vidare med processen att ta fram ett komplett beslutsunderlag. En gemensam organisation innebär att kraftsamling kan ske inom frågor som är viktiga för hela näringslivet, sade Lars Wuopio, BIs ordförande, efter att BIs stämma behandlat den gemensamma näringslivsorganisationen den 17 maj. För kompletterande information ring vd Bo Antoni , 08-698 58 36. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/18/20000518BIT00600/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/18/20000518BIT00600/bit0002.pdf